Det blev en 8-0-seger borta mot Halmia i DM. Remo Gotfredsen Grgic (2), Leonardo Farah Shahin (2), Wilhelm Ärlig, Linus Borgström, William Borgryd och Godwin Aguda blev målskyttar. Och Tim Erlandsson höll nollan i comebacken.

FFF ledde med 3-0 i paus efter att Remo Gotfredsen Grgic gjort två baljor och Leonardo Farah Shahin en. Halmia hade svårt att hänga med och åkte också på en tidig utvisning. Under slutkvarten av matchen gjorde FFF hela fem (!) mål. Wilhelm Ärlig, Linus Borgström, William Borgryd, Godwin Aguda och Leonardo Farah Shahin hann alla leta sig in i målprotokollet mellan minut 75 och 88. FFF vann med 8-0 på Örjans Vall och är vidare i DM. Tim Erlandsson ställdes inte på särskilt stora prov men gjorde det han skulle på ett bra sätt. Viktigast var att han fick spela 90 minuter för första gången sedan korsbandsskadan.

– Grymt skönt att vara tillbaka på planen igen! Det har man sett fram emot och jobbat hårt för. Jag är tacksam gentemot alla som stöttat mig på vägen tillbaka. Det betyder mycket för mig. Kroppen känns bra. Kul att man blev lite varm i kläderna trots en lugn match för min del. Nu jobbar vi vidare härifrån och ser fram emot resten av säsongen! säger Tim Erlandsson.

Foto: Lollo Skagerfält