IF Centern
Örgryte IS blev för svåra för damerna. ÖIS vann med 2-0 hemma på Valhalla IP under söndagen. Men FFF kämpade och slet matchen igenom mot topplaget och ska absolut inte skämmas för sin insats.

ÖIS tog ledningen tidigt och gjorde sedan också 2-0 senare i halvleken. Tuva Persson hade ett bra läge att reducera men skottet gick utanför. I övrigt var det ÖIS som skapade flest målchanser, så ledningen var inte orättvis. FFF jobbade hårt både defensivt och offensivt i 90 minuter och fick en stor chans att reducera i slutminuterna. FFF tilldömdes en straff men den räddade dessvärre målvakten. ÖIS vann med 2-0. För FFF gäller det att ta nya tag och slipa på detaljer, för arbetsinsatsen var det inget fel på.

– Tjejerna gjorde en riktigt bra match. Tyvärr fick vi ett tidigt mål emot oss i första halvlek. Men vi kom igen och skapade några bra lägen som vi inte lyckades få dit. ÖIS är ett spelskickligt lag som vi störde rejält i andra halvlek, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.

Så startade FFF:
Milla Svensson – Stella Wassholm, Ena Mujdzic, Nora Juraskovic, Tuva Ullstadius – Felicia Bergbom, Tuva Persson, Ebba Nilsson, Emelie Bergbom – Elina Bengtsson, Agnes Juraskovic