Norrby IF
Falkenbergs FF fick en boost mot Ljungskile SK senast. Imorgon kväll väntar FC Trollhättan på bortaplan.

Christoffer Anderssons Gandalf-citat på matchgenomgången inför segern mot LSK gav effekt. Nu har också ”Chrisse” klippts in som Gandalf ihop med det använda citatet ”You shall not pass” på en bild i omklädningsrummet.
– Det är kreativt av grabbarna. Jag gillar lite sådant där. Om de gick igång på det citatet är det kul och det gör att det kan leva vidare. Det är viktigt att känna: ”här kommer jag och jag släpper inte någon förbi mig”. Bilden sitter på anslagstavlan och över dörren, så det blir en reminder. Men jag känner mig inte lik Gandalf och har ingen magisk stav heller, säger han med ett skratt.
Han är glad över segern senast.
– Vi fungerade bra som ett lag. Försvarsspelet satt och vi var extremt farliga på fasta situationer. Vi var solida defensivt i viktiga situationer och skapade tillräckligt mycket framåt för att vinna. Det blev onödigt spännande men vi gjorde en gedigen insats på alla håll och kanter. Vi hade en väldigt bra attityd och var bättre i närkampsspelet än i vissa andra matcher. Jag hoppas att vi tar med oss det vidare och fortsätter, för det är sjukt viktigt.

Den gångna veckan har de förberett sig för måndagskvällens fajt mot än så länge segerlösa FC Trollhättan.
– Vi har haft ett lite annorlunda upplägg då vi hade en del spelare som var iväg och spelade med Ullared och U19 igår, så vi har delat upp förberedelserna lite med en del igår och en del idag. Vi har fått förbereda oss på det vi behöver.
Han har bra koll på FC Trollhättan, som står noterade för tre kryss och en förlust så här långt.
– Vi vet rätt så mycket om dem. De har varit rätt målsnåla. Deras styrkor är deras direkta bollar på deras forwards. De vill komma med inlägg från sina wingbacks och är solida bakåt med sin fembackslinje. Vi har kollat på grejer som vi kan använda för att dyrka upp den. Det är ett lag för toppstriden så de inte nöjda med sin inledning på säsongen, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– Det är ett homogent gäng och det finns power och attack där framme. Det är inte onormalt att något lag inte får den start man velat ha. Det är tufft motstånd hela tiden och Trollhättan är ett bra lag. De har varit bättre än motståndarna på att skapa målchanser i flera matcher men är inte nöjt med resultaten hittills. För vår del är det fullt fokus på att vara förberedda och på att leverera imorgon.

Gabriel Johansson är fit for fight igen och kliver in i truppen.
– Alla spelare är tillgängliga. 19 spelare är uttagna den här gången då några har spelat 90 minuter med Ullared och U19, säger coachen.
Kwame Kizito har nu gjort två fulla träningar men är inte med imorgon.
– Kwame letar efter formen och fysiken och är fortfarande inte där för att kunna konkurrera fullt ut.

FFF har tagit ut följande spelare i matchtruppen:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
15. Rasmus Fridolf
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

Måndagsmatchen startar klockan 19.00 på Edsborgs IP. Allt bortastöd är värdefullt!