Falkenbergs FF hade ett massivt spelövertag men brände chans efter chans samtidigt som man gav bort ett mål i matchinledningen. FFF kammade noll och FC Trollhättan vann med 1-0.

FFF ställde samma startelva som slog LSK senast på benen i Trollhättan. Men FFF fick ingen rolig start på matchen. Tim Erlandsson slog en boll i gapet på en motståndare, som i sin tur slog bollen mot det öppna målet. FFF lyckades inte rensa och Alibek Aliev kunde placera in ledningsmålet redan i fjärde minuten. FFF hade bollen större delen av tiden och kom till en rad skottlägen, men kvalitén på avsluten var inte av bästa sort. Godwin Aguda hade en boll inne, men då tilldömdes FC Trollhättans målvakt en lättvindig frispark. Och Wilhelm Ärlig hade en stolpträff. FC Trollhättan skapade ingenting av värde efter sitt tidiga mål och var rejält tillbakatryckta men kunde ändå gå till halvtidsvila i ledning.

Det var samma visa i andra halvlek. FFF hade mycket boll och var det lag som tryckte på framåt gång på gång. Men återigen så var inte avsluten av tillräckligt hög kvalité för att resultera. Lägen saknades sannerligen inte, bland annat så var Godwin Aguda och Robin Hofsö båda nära i början av andra halvlek. Men FFF:s avslut var tyvärr ofta missriktade. Med kvarten kvar slängdes Rasmus Fridolf in istället för Godwin Aguda och i slutminuterna kom också Oskar Christiansson och Melker Nilsson in. Med drygt tio minuter kvar borde nog FFF ha tilldömts en straff när Oliver Hintsa stoppades bryskt i straffområdet.  FFF fick aldrig hål på FC Trollhättan, som kunde vinna med 1-0. En förlust som kändes onödig då FFF var det bättre laget men inte tog till vara på någon av alla sina möjligheter.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Linus Dahl – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Robin Hofsö

Foto: Lollo Skagerfält