Ljungskile SK
Klockan 16.00 imorgon spelar FFF ett hett derby hemma mot Tvååkers IF. Gulvitt går för tre nya poäng och hoppas att extra många fans kommer till arenan och stöttar laget.

Christoffer Andersson är tillfreds med insatsen i Stångby senast.
– Det var en stark bortavinst och ett lagarbete fullt ut. Vi hade ett tålamod i både press-spelet och i vårt lagarbete som gjorde att vi kunde ta en ganska stabil 2-0-seger. De brukar skapa många målchanser men de fick inte skapa så mycket mot oss, säger han.
”Chrisse” tycker att nye anfallaren Hugo Tilly har kommit in fint i gruppen och trycker på vikten av en bred trupp där alla är på hugget:
– Hugo har gjort bra ifrån sig. Han visade i den matchen att han är en jobbig forward att möta och han har gjort en bra träningsvecka. Konkurrensen är knivskarp. Det är många som vill vara med under hösten och leka. Om man börjar vid sidan av vet man att man ska tillföra något under matchen. Bytestillfällen kommer komma och man ska vara redo. Det kommer snart en vecka med tre matcher på kort tid. Alla ska vara redo och veta att man är otroligt viktig för laget oavsett om man får starta eller börja på bänken.

FFF är inte nöjd med insatsen i förra derbyt – även om det trots allt blev tre poäng.
– Vi har tittat på matchen igen och det är en match som vi var väldigt missnöjda med utifrån hur vi såg ut som lag. Mot Torn såg vi ut som vi vill göra. Mot Tvååker var det raka motsatsen. Vi var utspridda, lite tröttare och såg inte ut som ett så homogent lag som vi brukar göra. Det är saker som vi har pratat om. Så som vi såg ut då vill vi absolut inte uppträda. Det är viktigt att vi kommer ut med en väldig optimism och vilja att visa att vi är ett klart bättre lag än det vi visade i den matchen. Sedan att vi vann den matchen med 1-0 och tog tre poäng var väldigt starkt, men det är inte hållbart i längden, säger coachen.

Han är övertygad om att Tvååkers IF kommer att spela på ungefär samma sätt som i Varberg innan uppehållet.
– De liknar oss till viss del på flera sätt så vi känner igen en hel del mönster. Vi vet hur vi ska stoppa dem. Nummer ett är att vi kommer ut och spelar en helt annan match än sist. Vi bjöd in dem till att få möjlighet att dels spela och dels se fina ut i press-spelet då vi var passiva och lite trötta. Nu är det ett helt annat läge. Många är hungriga efter sommarledigheten och ser fina ut, säger ”Chrisse”.

Alla spelare är friska nu. Oliver Silverholt tränade för fullt för första gången på nästan två veckor.
– Om han tränar på bra och känner sig fri från smärta är han absolut aktuell för att vara med i truppen nästa vecka, säger Christoffer Andersson.
Godwin Aguda går in i truppen igen efter avstängning. Huvudtränare Andersson hoppas att mycket publik sluter upp på arenan imorgon eftermiddag.
– Det är alltid trevligt när folk vill heja fram oss till segrar. Vi har en väldigt fin gräsplan och det är alltid kul att komma hit och spela match. Vi tycker att alla matcher är roliga men det är klart att ett derby på hemmaplan kittlar lite extra, säger han.

Truppen:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Gabriel Johansson
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Godwin Aguda
Isaac Shears
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Hugo Tilly
Gustav Lillienberg
Melker Larsson

Säkra din biljett i god tid här. Here we go!