Ljungskile SK
Klockan 16.00 imorgon ställs Falkenbergs FF emot nykomlingen Torslanda IK på hemmaplan. Gulvitt vill fortsätta sin fina svit i Ettan Södra och inkassera en ny triumf. Men då krävs en stark prestation.

Christoffer Andersson tycker att FFF var bra första timmen mot Landskrona BoIS i förrgår.
– Vi gjorde mycket bra länge. Samtidigt såg det väldigt risigt ut när vi tröttnade. Det var lite för många spelare som tröttnade. Många gjorde bra ifrån sig så länge de hade powern men sedan sprack vi upp ordentligt. Vi försökte stabilisera det med byten och det blev bättre när vi fick in spelare som var pigga, säger han.
Nu väntar Torslanda IK på Falcon Alkoholfri Arena.
– Det blir en inspirerande hemmamatch mot Torslanda. Det är ett lag som vi har mött två gånger i år. Vi har bra koll på deras identitet. Vikten nu ligger på att hitta energi och samla kraft. Fokus har legat på återhämtning, rörelser och att få kropparna i så bra slag som vi bara kan. Imorgon krävs en gedigen arbetsinsats. Det krävs ett disciplinerat Falkenberg som gör grundjobbet till punkt och pricka och att vi även jobbar med vår noggrannhet i spelet. Vi ska ha ett noggrant uppbyggnadsspel och vara noggranna på sista tredjedelen. Vid bollvinster ska vi titta på hur vi kan attackera framåt direkt och även i etablerat spel. Vi ska jobba med instick, kombinationer, tajming och rörelser och allt annat som är viktigt att det sitter, säger huvudtränaren.

FFF besegrade Torslanda IK med 5-0 i genrepet inför seriestarten. Mötet på Torslandavallen i maj vann FFF med 3-2. I båda dessa matcher har Gulvitt skapat massvis av målchanser.
– Jag hoppas att vi kan göra det nu också. Vi ska ha det försvarsbete som sitter i ryggmärgen och fungerar. Vi ska ha energi till att göra jobbet som krävs i 90 minuter. Sedan ska vi vara duktiga offensivt för att skapa så mycket som vi bara kan. Det är ett lag som inte är helt olikt Landskrona och Torn. De jobbar mycket med kortpassningsspel och växlar tempot vid tillfällen då det går snabbare. De är duktiga i kombinationsspel runt offensivt straffområde och jag har gjort en del mål på distansskott. Det är ett lag som i sina bästa stunder spelar fin fotboll men de kan periodvis också tappa en del boll vilket ger möjligheter för oss att ställa om. Vi vet vad som gäller, säger ”Chrisse”.
Detta blir den andra raka hemmamatchen av tre.
– Vi trivs otroligt bra här. Det är en superfin gräsmatta och vi får spela match igen inför vår hemmapublik, säger coachen.

Melker Nilsson är sjuk och i nuläget inte aktuell för spel imorgon. Noel Hansson är tillbaka från sjukdom och ingår i truppen. Vincent Bodiroza och Melwin Kocanovic spelar med Stafsinge och William Borgryd med Varbergs GIF.

Truppen:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Gabriel Johansson
Linus Borgström
Edvin Christiansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Godwin Aguda
Oliver Silverholt
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Rasmus Andersson
Noel Hansson
Hugo Tilly
Gustav Lillienberg
Melker Larsson

Har du inte säkrat biljett ännu? Då gör du det här illa kvickt! Here we go!