Ariana FC
FFF ledde med 2-0 efter en fin första halvlek men tappade sedan konceptet helt i andra och föll med 2-3. Upp som en sol och ner som en pannkaka.

Det började desto bättre. I 19:e minuten krutade Hugo Tilly in 1-0 på pass från assistkungen Leonardo Farah Shahin. Sex minuter senare slog FFF till på nytt. Denna gång var det Godwin Aguda som sköt in bollen. Assisten noterades Melker Nilsson för. So far so good. FFF hade också flera straffsituationer men några straffar blev det inte denna gång heller. FFF gick till pausvila i 2-0-ledning.

Efter ett försvarsmisstag kunde Isaac Shears reducera tidigt i andra halvlek. Och i 62:a minuten fick Filip Ambroz drömträff fram till 2-2. FFF bytte in Oskar Lindberg, Nils Bertilsson och Rasmus Andersson för att få in ny energi men Gulvitt hade det fortsatt svårt att få det att lossna i andra halvlek. Värre blev det när Adrian Helm skickade in LSK:s tredje mål i 91:a minuten. Bottenlaget vände och vann med 3-2.

– Vi hade en rätt svag inledning på matchen där vi inte tog hand om deras omställningar. Efter en kvart började vi jobba metodiskt och hade fullständig kontroll på matchen. Vi vann tillbaka bollar, städade omställningar, körde på dem igen och skapade lägen och straffsituationer – ”Leos” är solklar”.  Vi hade 2-0 i paus och spelade en fotboll som jag tycker såg stabil och bra ut utifrån att vi körde på högerkanten, kombinerade med Remo på vänsterkanten och kom till avslut och skapade saker i deras straffområde där de fick det jobbigt, säger Christoffer Andersson.
I halvtid pratade FFF om att gasa vidare och fortsätta på samma sätt.
– Sedan kom vi helt fel in i andra halvlek och landade i ett stadie som vi absolut inte vill vara i. Många undvek att vara delaktiga. Människor påverkas av aktioner och hjärnan finns där. Man kan träna hjärnan att oftare vara på rätt ställe. I den här matchen hamnade hjärnan någon helt annanstans på alldeles för många, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Vi måste vara starkare och undvika att hamna i sådana lägen i andra halvlek. Misstag sker alla spelare men det handlar om att gå vidare och att stötta varandra och laget. Man ska spela fotboll i 90 minuter plus tillägg men jag såg ingenting av det här. Man kan hjälpas åt genom att stötta och kliva fram i tuffa situationer genom klokt och bra fotbollsagerande.
Hur ska ni slicka såren och repa nytt mod?
– Vi har pratat om matchen och ska titta på den. Det handlar om att gå vidare och jobba vidare och se möjligheter att påverka nästa match istället. Denna är förbi och landade i något som vi absolut inte tycker om. Det handlar om att gå vidare och se till att det inte händer fler gånger.