Ariana FC
Imorgon kväll drabbar Falkenbergs FF och FC Trollhättan samman på Edsborgs IP. FFF vill studsa tillbaka illa kvickt efter debaclet i andra halvlek senast.

– Andra halvlek senast har vi verkligen pratat klart om. Vi har tittat på saker och ting som vi måste justera. Det gjorde vi i början av veckan. Sedan har vi startat om allas hjärnor inför en ny tuff match som vi har imorgon. Inspirationen är hög och många är väldigt, väldigt sugna på revansch från senast. Den besvikelsen vi kände senast vill vi absolut inte känna igen. Det handlar om att göra allt vi kan för att gå från striden imorgon med ett bra resultat och en bra prestation, säger Christoffer Andersson.
FC Trollhättan ligger på sjunde plats i tabellen med 30 inspelade poäng och 34-34 i målskillnad.
– FC Trollhättan ser bra ut. De har kanske inte briljerat med bra resultat hela tiden men har spelat en fotboll som absolut är varierad och slagkraftig när de får till det. Vi har bra koll på dem. Vi vet om deras styrkor och svagheter. Sådant har vi pratat om igår och idag, säger ”Chrisse”.

De två tidigare åren i Ettan Södra har FFF skapat otroligt många målchanser i Trollhättan men ändå förlorat. Nu hoppas FFF att det blir tredje gången gillt.
– Det är en match där vi jättegärna vill ta tre poäng. Vi ska göra det som har tagit oss dit vi är idag. Viktig ingredienser är hur vi som lag jobbar i försvarsspelet samt arbetsinsatsen och löpkraften. Vi ska vara cyniska och noggranna i alla moment. Vi ska också ha ett anfallsspel där vi skapar målchanser och hörnor och kommer in i deras straffområde och ställer till med oreda, säger huvudtränaren och tillägger:
– Jag vill se ett lagspel imorgon som fungerar fullt ut. När vi är som bäst tycker jag att det är detta som är det påtagliga, laget är det som sticker ut och kanske inte individen. Individer blomstrar i ett fungerande lag och det tycker jag är tydligt.

Remo Gotfredsen Grgic missar matchen till följd av ljumskproblem. I övrigt är alla befintliga spelare fit for fight.

Truppen:
Anton Andersson