IF Centern
Ny, tuff och inspirerande utmaning väntar imorgon då FFF åker till Hisingen för möte med Gustaf Nilssons Häcken.

FFF har smält 0-2-förlusten mot Hammarby senast. Nu väntar bortamatch mot tabellfemman Häcken.
– Förutsättningarna är klara med John Björkengren avstängd och Carl Johansson skadad, vilket betyder att några nya spelare kommer att få chansen från start. Vi lägger som alltid störst fokus på att utveckla vårt eget spel och har vi möjlighet att få med någon taktisk del i utvecklingen så tar vi gärna chansen till det också, säger FFF-tränaren Hasse Eklund och fortsätter:
– Det betyder att det kan bli några organisationsförändringar och annorlunda taktiska dispositioner för att optimera chansen till poäng mot ett starkt hemmalag. Vi måste vara mer offensiva i vårt tänk och våga ta plats på planen för att vinna matchen. Vi kan inte ge Häcken för mycket tid med bollen för det är ett bollskickligt lag när spelet stämmer, utan matchen får gärna spelas på våra premisser, säger han.

Positivt är att försvararna Mahmut Özen och Tobias Karlsson är tillbaka i truppen efter sina skade- respektive sjukdomsproblem.
– Konkurrensen är god om platserna i laget. Vi har allt att vinna och åker  upp för att kriga oss till några bonuspoäng i jakten på att stanna kvar i allsvenskan, säger Hasse Eklund.
I Häckens trupp återfinns Falkenbergssonen Gustaf Nilsson.
– Kul att Gustaf är tillbaka i svensk fotboll, men vi hade gärna sett honom i vår tröja istället. Vi vet vad vi för möta i spelaren Gustaf och hur Häcken använder honom i sitt spel så vi är förberedda på att sätta stopp för honom och Häcken, säger coachen.

FFF har tagit ut följande manskap:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Melker Nilsson, Dominic Chatto, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, Mahmut Özen, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Matchen kickar i gång klockan 17.30 på Bravida Arena. Hoppas vi ses där!