IF Centern
Falkenbergs FF fick inte in bollen och hade i andra halvlek svårt att skapa målchanser. Kalmar FF utnyttjade två möjligheter och avgick med segern.

Matchstarten försenades med sex minuter på grund av att planen var tvungen att tömmas på vatten. När matchen väl kom i gång var det direkt bra intensitet. Efter 16 minuter skapades den första målchansen i matchen och det var FFF som hade den. Mittbacksresen Calle Johansson nådde högst på en frispark och skarvade bollen strax utanför vänstra stolpen. I 24:e minuten blev det halvfarligt när Kalmar FF:s målvakt Lucas Hägg-Johansson bara halvt fick iväg bollen när han skulle rensa. Bollen studsade dock förbi Edi Sylisufaj och det blev inget friläge. Efter 28 minuter tog Marcus Mathisen emot bollen utanför straffområdet och vräkte iväg ett tungt skott. Men Hägg-Johansson var med på noterna och limmade bollen. Det var en utmärkt möjlighet för FFF. Det blev inga mål under den första halvleken. Spelmässigt var det jämnt, men det var FFF som hade de vassaste möjligheterna att ta ledningen.

Efter en timmes spel fick Edi Sylisufaj bollen i bra läge, men vinklade skottet över ribban. I 63:e minuten gjorde FFF sina två första byten i matchen. John Chibuike och Matthew Garbett äntrade mattan och Christoffer Carlsson och Edi Sylisufaj byttes ut. I 70:e minuten tog dessvärre Kalmar FF ledningen efter ett kvickt anfall. Romario Sipiao fick en bra passning och sköt distinkt in bollen bakom Johan Brattberg. FFF hade i andra halvlek svårt att få till några klara målchanser. I hopp om att få till en kvittering byttes Kalle Söderström och Tobias Englund in när det återstod åtta minuter av ordinarie tid. De ersatte Nsima Peter och Jacob Ericsson. I 87:e minuten utökade tyvärr Kalmar FF ledningen. Johan Brattberg fick inte undan bollen ordentligt och Piotr Johansson sköt från distans in bollen i det tomma målet.

I slutminuterna fick Gabriel Johansson göra allsvensk debut. Han bytte av Calle Johansson. FFF fick inte spelet att stämma i andra halvlek och Kalmar FF vann matchen med 2-0. FFF inkasserade sin första förlust i allsvenskan för säsongen. Nu gäller det att snabbt slicka såren och ladda om för torsdagens cupkvartsfinal borta mot Mjällby AIF.