Norrby IF
Imorgon eftermiddag spelar Falkenbergs FF sin andra hemmamatch för säsongen. FFF och Kalmar FF möts i en högintressant match på Falcon Alkoholfri Arena.

Förra årets hemmamöte med Kalmar FF slutade 0-0 och den enormt viktiga bortamatchen i 29:e omgången vann FFF med 3-2 efter att Marcus Mathisen avgjort med en klassisk tåpaj. Kalmar FF har inlett årets säsong med en förlust mot IFK Norrköping och en vinst mot Helsingborgs IF. FFF har som bekant inlett med ett kryss mot tippade topplaget BK Häcken och en finfin bortaseger över Mjällby AIF. FFF har därmed vunnit två raka bortamatcher i allsvenskan, vilket inte hör till vanligheterna.

Matchhjälten på Listerlandet, John Björkengren, tror att det blir en jämn match imorgon.
– Kalmar är ett bra lag och har fått in några bra spelare. Men jag tror absolut att det kan gå vägen. Vi har visat att vi har stor vilja. Vi håller ihop och jobbar för varandra. Jag tror att vi kan överraska ganska många som har tippat oss långt ner och visa att vi är bättre än så, säger John Björkengren.

Hasse Eklund har full koll på sitt gamla gäng.
– Kalmar är ett välorganiserat lag som jobbar väldigt hårt. De är duktiga i sitt presspel, som de gärna sätter högt och intensivt. Vi vet om att vi får en jämn och tuff match. Det gäller att vi som vanligt försöker ta de poäng vi kan på hemmaplan och är fullt fokuserade på det vi ska göra, säger huvudtränaren.
Han är nöjd med vad han sett FFF prestera under säsongsinledningen.
– Vi ska bygga vidare på spelet som vi har jobbat med under en längre tid och försöka skapa fler målchanser. Det gäller att minimera misstagen samtidigt som vi också vågar spela, säger Hasse Eklund.

Följande spelare ingår i söndagens matchtrupp:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Carl Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
33. Tibor Brink Joza (K)

Matchen sparkas i gång klockan 14.30 imorgon.
I FFF-TV-klippet nedan återfinns längre intervjuer med John Björkengren och Hasse Eklund.