Falkenbergs FF vann idag med 2-0 över Tölö IF i DM. Godwin Aguda stod för båda målen under slutkvarten.

Det var en händelsefattig första halvlek på Tingbergsvallens tveksamma konstgräs. Närmast att spräcka nollan var Oliver Hintsa som fick ett bra läge strax före paus, men Olivers avslut täcktes och första halvlek förblev mållös. I andra halvlek fick FFF bättre kontroll på grejerna och började skapa målchanser. I matchminut 76 kom slutligen utdelningen när Godwin Aguda prickade in ledningsmålet. Samme Aguda gjorde också 2-0 i 85:e minuten. Gabriel Johansson, Melker Larsson, Oskar Christiansson, Elliot Hintsa och Lucas Sibelius fick alla hoppa in under andra halvlek. Segersiffrorna skrevs till 2-0.
– Insatsen var godkänd med tanke på förutsättningarna, med planen och så vidare. Det märktes lite på spelet i första halvlek men vi anpassade oss till det, spelade upp oss och städade av matchen till slut i andra halvlek, säger mittbacken Tim Stålheden.

Tvåmålsskytten Godwin Aguda var nöjd efteråt.
– Det var en bra prestation måste jag säga, även om vi fick en halvdan start på matchen. Vi tog tag i tempot och försökte få kontroll över spelet. Det var bra lagarbete från laget, säger han.
Han gillade självklart att näta.
– Det var en fantastisk känsla för mig som alltid. Jag älskar att göra mitt bästa för laget och jag vill även försöka komma med i målprotokollet så ofta som möjligt. För mig var det fina mål. Jag följde mina instinkter så fort jag fick bollen och gick mot mål. Det fungerade, så jag är tacksam, säger 25-åringen.

Så startade FFF:
Gustav Lillienberg – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Leonardo Farah Shahin
Ersättare: Gabriel Johansson, Melker Larsson, Elliot Hintsa, Lucas Sibelius, Oskar Christiansson.

Foto: Lollo Skagerfält