Laholms FK
Falkenbergs FF förlänger inte kontraktet med mittfältaren Anton Wede, 31.

Anton Wede kom till FFF för första gången 2011, då han lånades in från Elfsborg under tre matcher. Mellan 2012 och 2014 var Wede en viktig spelare när FFF först räddade sig kvar i superettan 2012 och sedan gick upp året efter. 2014 var han en bärande spelare i FFF:s första allsvenska lag någonsin. Han gjorde fem mål och FFF klarade sig kvar i högsta divisionen, tack vare 1-1 mot Mjällby i sista omgången. Efter säsongen lämnade han för Helsingborgs IF. I februari 2018 återvände Fagerstasonen till FFF efter sejourer i HIF och Gais. Han var samma år återigen med om att föra upp Gulvitt till allsvenskan och gjorde sedan ytterligare två säsonger med klubben i allsvenskan. Spelskicklige Anton Wede har bjudit på många fina mål, assists och prestationer men efter andra raka uttåget lämnar han nu FFF efter drygt sju säsonger. Sammanlagt har det blivit 259 matcher och 34 mål för Anton Wede i den gulvita tröjan.

– Vi vill verkligen tacka Anton för hans tid i Falkenbergs FF där han har gjort många fina avtryck på fotbollsplanen och det är en fin person som lämnar föreningen. Vi har haft en öppen och bra dialog med Anton hela vägen där jag upplever att båda parter varit tydliga med varandra. Med tanke på Antons många år i FFF är det självklart ett extra tufft beslut att ta men utifrån den bedömning vi har gjort kommer Falkenbergs FF inte att kunna erbjuda ett nytt kontrakt och vi önskar honom naturligtvis ett stort lycka till i sin fortsatta karriär, säger FFF:s sportchef David Svensson.