FFF släppte in tre mål under den första halvleken efter egna misstag och passiva ageranden. 0-3 stod sig sedan matchtiden ut.

FFF hade en fin chans redan efter två minuter. Nsima Peter lyckades dock inte nicka in bollen i mål. Djurgårdens IF tog över matchen och tog ledningen efter 21 minuter. Jonathan Ring fick bollen, avancerade och kunde ostört skjuta in den. Tre minuter senare gjorde FFF självmål. Haris Radetinac nickade till en boll, som sedan Carl Johansson nickade in i eget mål.

John Chibuike hade en fin reduceringschans men misslyckades med avslutet. Istället kunde stockholmarna göra 0-3. Carl Johansson missade ett uppspel. Haris Radetinac snappade upp bollen och placerade enkelt in den förbi Johan Brattberg. 0-3 visade resultattavlan i paus och det skulle den även göra efter 90 spelade minuter.

Andra halvlek var en avslagen historia. FFF kom aldrig riktigt nära en första reducering och DIF spelade av matchen på ett kontrollerat sätt. Om vi ska hitta något positivt så fick Johan Lassagård göra allsvensk debut när han bytte av Anton Wede med kvarten kvar. FFF hade tidigare också bytt in Edi Sylisufaj och Kirill Pogrebnyak. FFF föll på egna misstag inför 3228 åskådare på Falcon Alkoholfri Arena. Nu gäller det att repa mod inför bortamatchen mot AIK på måndag.