Norrby IF
FFF mötte Elfsborg under torsdagskvällen. Det blev en 7-0-förlust mot division 2-laget.

Elfsborg tog ledningen efter sex minuter och i slutet av första halvlek gjorde boråsarna tre mål på sex minuter. Elfsborg ledde därmed med 4-0 i paus. De gjorde ytterligare tre mål i andra halvlek.

– Vi har ju valt att under försäsongen möta lag från högre divisioner vilket har gett oss tuffa och bra matcher. Igår stod Elfsborg för motståndet och matchen blev en tuff resa för våra tjejer. Ser man till matchen i helhet så är det ingen bra prestation från vår sida. Vi kom inte upp i den nivå som krävs för att spela mot så pass bra lag som Elfsborg helt enkelt och vi blev väldigt stillastående och passiva matchen igenom. Men nu tar vi nya tag med fokus på seriepremiären nästa söndag mot Tölö IF, säger huvudtränare Robin Östlind.