Norrby IF
Det var en positiv helg för Falkenbergs FF:s ungdomssektion. Både P17- och P19-laget besegrade Varbergs Bois under helgen.

P17-laget vann med 3-2 över Varbergs Bois efter två mål av mittbacken Jakob Vallared Issa och ett av Avdi Dogani.
– Det var en väldigt tuff och fysisk match där vi hade ganska så svårt att få igång ett eget spel. Men vi gjorde 1-0 på en fin kontring där vi vann boll och ställde om fint. Sen lyckades Bois kvittera innan halvtid. I andra halvlek jobbade vi väldigt bra i defensiven och släppte inte till så många målchanser. Tyvärr fick Bois en straff sedan huvuddomaren friat men assisterande domaren gått in och tagit den, säger tränaren Marcus Johansson.
Efter Varbergs Bois straffmål vände FFF på steken.
– Vi gjorde några byten för att få in energi framåt och lyckades kvittera på hörna. I 87:e minuten fick vi sedan en frispark mitt på Bois planhalva. Vi klev upp och satsade precis som på en hörna. Frisparken blev lite lång men målvakten tappade bollen lite oturligt och Jakob Vallared Issa var påpassligt framme på returen och tryckte in 3-2, säger han.
P17-tränaren gladdes åt vinsten.
– Det var offensivt en ganska så svag match men defensivt och inställningsmässigt gjorde vi det riktigt bra. Alla jobbade för varandra precis så som vi vill att det ska vara när man spelar i Falkenbergs FF, säger Marcus Johansson.

FFF:s P19-lag slog tillbaka Varbergs Bois med klara 5-1. Lucas Sibelius blev tvåmålsskytt och Melker Larsson, Noah Engholm och Edgar Khachatryan gjorde ett mål vardera.
– Vi vann med en härlig inställning en bra och väl genomförd match, säger tränaren Tomas Larsson.
FFF tog tidigt ledningen genom Lucas Sibelius.
– Bois hade kanske lite mer bollinnehav än oss i första halvlek men vi försvarade oss med ett kompakt och aggressivt försvar och kom fram till en del farliga omställningar. Vi gjorde 2-0 genom ett typiskt Melker Larsson-mål. Det var ett hårt skott utifrån efter en hörna, säger tränaren.
Varbergs Bois reducerade precis innan paus men i andra halvlek gjorde FFF ytterligare tre mål.
– Bois började bra under de första minuterna i andra halvlek, men då försvarade vi oss bra och Walter Jensen i vårt mål gjorde en viktig räddning. Därefter tog vi över allt mer och Lucas gjorde 3-1. Sen rullade det på för oss. Efter ett fantastiskt anfall avslutade Noah med att stöta in bollen efter ett inspel från kanten. Edgar gjorde sedan 5-1 efter en lite rörig situation efter en hörna. Då var vi det klart bättre laget, säger Tomas Larsson.
Han är nöjd med insatsen.
– Överlag gjorde vi en bra match och vann framförallt genom ett hårt arbete där vi många gånger kom först in i situationerna och att vi jobbade för varandra. Vi vann dessutom de båda straffområdena. Det var vår tredje raka vinst vilket känns riktigt bra, säger tränaren.