Laholms FK
Edvin Christiansson, 17, har visat framfötterna under försäsongen. Nu har mittfältaren skrivit på ett A-lagskontrakt med Falkenbergs FF som sträcker sig över år 2025.

– Det är såklart väldigt kul, jag är jättetaggad på detta. Det har varit ett mål att få kontrakt så jag är mycket glad. Jag har jobbat väldigt hårt för detta, så det är kul att man märker att det hårda arbetet har lönat sig. Nu är det bara att fortsätta arbeta hårdare! säger Edvin Christiansson.
Hur funkar det att kombinera satsningen med skola?
– Jag tycker att det fungerar bra. Klubben tycker att skolan är viktig och det tycker ju mina föräldrar med. Personligen är fotbollen det viktigaste, men det är såklart bra att ha skolan också.
Vad har du för mål med säsongen?
– Målet med säsongen är att utvecklas på alla möjliga plan. Jag tycker att jag har utvecklats mycket under denna tid som jag varit med A-laget och jag vill bara fortsätta lära mig mer och utvecklas så mycket som möjligt. Målet är såklart också att få känna på ettan och helt enkelt jobba så hårt som möjligt för att få spela.
Hur känns det att nu få tillhöra samma A-trupp som din bror?
– Det är verkligen jättekul. Oskar har alltid varit en förebild för mig, så det är extra kul att få spela med brorsan. Vi har spelat tillsammans sedan vi var små, så att få tillhöra en A-trupp tillsammans är häftigt, säger Edvin Christiansson.

FFF:s sportchef David Svensson är glad över att ännu en egen talang lyfts upp i A-truppen.
– Edvin är en spelskicklig mittfältare som har fin blick för spelet och är trygg med bollen och han har verkligen visat framfötterna vid de tillfällen som han har varit med i A-truppen. Det känns roligt att vi skriver kontrakt med ytterligare en spelare från vår akademi och det ska bli väldigt spännande att följa Edvins fortsatta utveckling hos oss, säger David Svensson.