Unge talangen Elliot Hintsa lånas ut. Han kommer att tillbringa resten av säsongen i Notodden FK.

Elliot Hintsa kom till FFF inför förra säsongen och gjorde debut i superettan i sista omgången hemma mot IK Brage. I år har han haft brist på speltid på grund av den tuffa konkurrensen i A-laget. Nu lånas 18-åringen ut för att få chansen att få värdefull speltid som kan gagna hans utveckling.

– När denna möjligheten med Notodden FK dök upp tyckte både vi och Elliot att en utlåning under hösten är en bra chans för honom att få spela fler seniormatcher. Ibland kan det vara bra med ett miljöombyte och nu får Elliot några månader i Norge som förhoppningsvis innebär en positiv skjuts i hans utveckling, säger FFF:s sportchef David Svensson.

Lycka till, Elliot!