Laholms FK
Falkenbergs FF radade upp chanser borta mot AIK, men lyckades ändå inte spräcka Oscar Linnérs nolla. FFF gjorde allt utom mål. Det blev en ny sur förlust.

FFF, som hade gjort fem ändringar i startelvan jämfört med matchen mot Djurgården, hade ett läge redan i första minuten. John Björkengren fick bollen i bra läge men fick inte avslutet på mål. I 13:e minuten fick Björkengren ett superläge. Mittfältarens skott tog dock i ribban. Sedan var det Edi Sylisufajs tur att vara nära. Hans volleyskott reflexräddades av Oscar Linnér. Hampus Nilsson gjorde en fin räddning på ett läge som Henok Goitom sprang sig till. Annars städade FFF-försvaret upp bra i första halvlek, som förblev mållös.

Tyvärr höll FFF bara nollan i två och en halv minut i andra halvlek. Hampus Nilsson räddade Henok Goitoms skott men Tarik Elyounoussi höll sig framme på returen och petade retfullt enkelt in bollen. Bara minuten senare tråcklade sig Edi Sylisufaj fram till ett bra läge och sköt precis utanför stolpen. Där var det nära 1-1. Istället skulle Tarik Elyounoussi bli tvåmålsskytt i 57:e minuten. FFF-försvaret hängde inte med i svängarna när anfallaren sköt in bollen på pass från Sebastian Larsson. Hampus Nilsson, som imponerade med fint fotspel, kan inte lastas för målet.

Hasse Eklund försökte på till en forcering genom att byta in först Robin Östlind och sedan Christoffer Carlsson och Nsima Peter. FFF saknade inte lägen om man säger så. Marcus Mathisen hade en nick från nära håll som Linnér jätteräddade och Robin Östlind hade även han en nick som var nära att resultera. Det ville sig helt enkelt inte för Gulvitt denna kväll. Trots många fina lägen gick FFF av planen mållösa. På lördag väntar en mycket viktig bortamatch mot Helsingborgs IF.