Laholms FK
Falkenbergs FF tog emot IK Sirius under torsdagskvällen. FFF gjorde en utmärkt första halvlek och tog ledningen, men tappade den i andra halvlek. Sirius vann med 2-1.

FFF startade väldigt piggt och hungrigt. Redan efter cirka 50 sekunder skapade FFF ett bra läge. John Björkengren provade lyckan utanför straffområdet och fick se sitt farliga skott räddas till hörna av Lukas Jonsson. Knappt tre minuter senare hade FFF ett nytt finfint läge. Marcus Mathisen slog ett bra inlägg in i boxen som Christoffer Carlsson mötte på volley. Jonsson reflexräddade till hörna. Efter 18 minuter var det Anton Wede tur att få en stor chans. Han fick bollen i straffområdet och sköt ett skott som gick tätt utanför högra stolpen. Två minuter senare kom slutligen ledningsmålet. Edi Sylisufaj fick bollen av Kalle Söderström. Sylisufaj stod för en fin soloprestation och avslutade skarpt. Lukas Jonsson kunde inte hindra anfallaren från att göra mål för andra matchen i rad.

I 29:e minuten var det nära 2-0. Efter en snabb kontring serverade Christoffer Carlsson Edi Sylisufaj. Jonsson lyckades dock mota 20-åringens låga skott. Minuten senare gjorde Johan Brattberg en stabil räddning på ett skott från Adam Ståhl. Det var Sirius första avslut i matchen. Vid den tidpunkten hade FFF redan hunnit med nio, varav fyra på mål. Strax före paus gjorde Calle Johansson 2-0 men målet dömdes tveksamt bort på grund av påstådd knuff på Jonsson. Det sista som hände i halvleken var att Edi Sylisufaj fick en kanonmöjlighet att göra 2-0. Hans friläge räddades av Jonsson. FFF ledde matchen med 1-0 och skottstatistiken med 10-1 i paus. Sirius hade mycket boll, men det var FFF som skapade nästan allt farligt offensivt.

Första kvarten av andra halvlek var jämn spelmässigt. I 68:e minuten kvitterade Sirius efter ett närskott från Axel Björnström. Och tre minuter senare gjorde Sirius också 2-1 genom Nahom Girmai Netabay. Med en kvart kvar slängde FFF in John Chibuike och Nsima Peter. Edi Sylisufaj och Anton Wede gick ut. Med 13 minuter kvar fick Sirius-spelaren Stefano Vecchia ett bra läge men sköt utanför. Med sju minuter kvar fick Melker Nilsson göra allsvensk debut. Nilsson och Lorik Ademi kom in istället för Marcus Mathisen och Kalle Söderström. Nsima Peter fick ett bra läge i 90:e minuten men fick inte avslutet på mål. Sirius höll undan och vann med 2-1. En tung förlust för FFF, som ägde första halvlek helt men blev av med ledningen i andra halvlek.