Falkenbergs FF hade ledningen efter ett fantastiskt mål i första halvlek men tappade i andra halvek och fick till slut bara med sig en poäng.

Falkenbergs FF var det överlägset bästa laget i första halvlek. FFF radade upp chanser. Och i den 14:e minuten small det. Landslagskaptenen Andreas Granqvist och de andra försvararna fintades upp på läktaren av John Chibuike som enkelt satte in bollen medan de andra spelarna köpte korv. En magisk prestation av Chibuike. Förhoppningsvis kollade förbundskapten Janne Andersson bort – precis som mot Örebro SK. I 33:e minuten sköt HIF-spelaren Max Svensson ett skott som touchades i ribban. FFF hade bra koll och var det bättre laget i den första halvleken. 1-0 var ställningen i paus men i halvtid tvingades FFF dessvärre till ett byte. Mahmut Özen utgick och Tobias Englund ersatte.

I andra halvlek blev det dessvärre en scenförändring. HIF hade innan dess inte haft något att säga till om. Det fick dem nu plötsligt. I 53:e minuten kvitterade HIF. Andreas Landgren slog in bollen och Kundai Benyu förpassade den i nät från nära håll. Sedan hände föga fram tills kvarten kvar då FFF bytte in mittfältaren Dominic Chatto, som gjorde sin första match för FFF i allsvenskan, och anfallaren Kirill Pogrebnyak gick ut.

I 85:e minuten bytte FFF också in Edi Sylisufaj istället för Christoffer Carlsson. Hampus Nilsson fredade sitt mål snyggt på övertid och ställningen förblev 1-1. FFF gjorde en bra första halvlek men i andra halvlek hände inte mycket och matchen slutade oavgjort.