Torslanda IK
Falkenbergs FF är vidare till omgång två i Svenska cupen efter en seger med hela 11-0 borta mot division 4-laget Torestorp/Älekulla FF.

FFF rivstartade och ledde med 3-0 redan efter åtta minuter. Remo Gotfredsen Grgic placerade in ledningsmålet efter tre minuter. Tre minuter senare nickade Tobias Helldén in 2-0 och i anfallet efter nätade Wilhelm Ärlig efter väggspel med Elliot Hintsa i straffområdet. Innan första halvlek var över hann Lucas Sibelius stänka dit 4-0.

En kvart in i andra halvlek krutade Elliot Hintsa in 5-0. Sedan letade sig Leonardo Farah Shahin in i målprotokollet. Och kort därefter prickade Remo Gotfredsen Grgic in sitt andra mål fram till 7-0. FFF gjorde tre mål på åtta minuter. Oliver Hintsa fyllde på till 8-0 innan Remo Gotfredsen Grgic och Leonardo Farah Shahin gjorde ett mål vardera. Remo Gotfredsen Grgic avslutade målkalaset med att göra sitt fjärde mål för kvällen.
– Det var skönt. Det är inte varje dag man gör fyra mål, säger fyramålsskytten.

FFF vann med 11-0 och fick en behaglig resa till omgång två i Svenska cupen.
– Jag tycker att vi gjorde en bra insats hela matchen igenom. Det var ett motstånd där vi kunde testa lite olika lösningar i spelet och det tyckte jag att vi löste bra, säger Remo Gotfredsen Grgic.

Så startade FFF:
Anton Andersson – Rasmus Fridolf, Gabriel Johansson, Tobias Helldén, Melker Larsson – Melker Nilsson, Lucas Sibelius – Wilhelm Ärlig, Sewen Emilov, Remo Gotfredsen Grgic – Elliot Hintsa
Ersättare: Gustav Lillienberg, Tim Stålheden, Linus Borgström, Christoffer Carlsson, Godwin Aguda, Oliver Hintsa, Leonardo Farah Shahin

Foto: Lollo Skagerfält