Getinge IF
Dessvärre blev det en sur 2-3-förlust för FFF i derbyt borta mot Vinbergs IF. Hemmalaget avgjorde matchen i 89:e minuten.

Vinbergs IF tog ledningen efter 17 minuters spel genom Matilda Larsson. FFF kom tillbaka och kvitterade tillställningen i 36:e minuten. Målskytt, som så många gånger förr: Stina Wisén. VIF återtog ledningen sex minuter in i andra halvlek. FFF gav sig inte utan kvitterade ytterligare en gång i 62:a minuten efter mål av Emma Larsson. Men hemmalaget skulle tyvärr få sista ordet i derbyt. I 89:e minuten gjorde Gjenita Bekteshi det avgörande målet. Det blev därmed en sur derbyförlust för FFF.

– Vi tryckte på bra i perioder, där vi skapade en hel del chanser, men ibland vill det sig inte. Hur som helst så är vi grymt stolta över våra tjejer, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.

Så startade FFF:
Milla Svensson – Emelie Bergbom, Nora Juraskovic, Tyra Johansson, Felicia Bergbom – Emma Larsson, Tuva Persson, Molly Qvarford, Clara Jildenhem – Stina Wisén, Agnes Juraskovic