Eskilsminne IF
Falkenbergs FF:s damlag förlorade under söndagen träningsmatchen mot Stafsinge med 0-6, men fick med sig nyttiga lärdomar från matchen.
– Hatten av för Stafsinge, säger FFF:s tränare och sportchef Fredrik Wisén.

Stafsinge gick ut hårt och startade matchen – som bevittnades av landslagsspelarna Olivia Schough och Caroline Seger – med en väldigt hög press. Pressen gav FFF stora svårigheter. FFF skapade bara en målchans under första halvlek.
– Andra halvlek blev betydligt bättre från FFF:s sida. Vi skapade en hel del målchanser som vi inte lyckades trycka dit. Samtidigt så avtog den höga pressen från Stafsinge. Det är oerhört tufft att spela med så hög press i en hel match, säger Fredrik Wisén.

Han tycker att den stora skillnaden mellan FFF och division 3-laget Stafsinge var de sistnämndas rutin och styrka. Stafsinge vägde för tungt och vann med 6-0.
– Vi ska komma ihåg att vi i FFF har ett väldigt ungt lag som har mycket potential inför framtiden. Extra plus idag vill vi ge till våra 16-åringar Stella Wassholm och Nesrin Akgün. Sedan en stor eloge till samtliga spelare som aldrig gav upp. Man vinner som ett lag och idag förlorade vi som ett lag och tar med oss lärdomar från dagens match, säger Fredrik Wisén och fortsätter:
– Vi lyfter fram det som var bra och inspireras av att möta ett utmanade motstånd som Stafsinge bjöd på. Som Stenmark sade: ”ju mer jag tränar, desto mer tur får jag”. Vi redan fram emot morgondagens träning!

Den 1 april möts FFF och Stafsinge på nytt.
– Det kommer att bli lika tufft och lika hårt men dessa matcher gör oss enormt starka och förberedda när vi kliver in och ska spela seriespel i division 4, säger coachen.

Foto: Robert Boman & Sven-Arne Mjöberg