Norrby IF
Falkenbergs FF:s U21-lag var obesegrat under de första fem matcherna under höstupplagan av U21 allsvenskan södra, men idag kom den första förlusten. IFK Göteborg blev för svåra.

IFK Göteborg var det bättre laget på Kamratgårdens hybridmatta. De styrde tillställningen och tog ledningen i 19:e minuten genom Noah Alexandersson, vars farbror Daniel är legendar i FFF. Alexandersson gick på genombrott och sköt in bollen. Den nyblivne 18-åringen gjorde även 2-0 i 67:e minuten efter att ha frispelats av Sargon Abraham. IFK Göteborg hade ett bra försvarsspel och FFF hade stora svårigheter med att komma till avslut. Blåvitt vann rättvist denna gång.

– Idag hade vi svårt att komma upp i den nivå som vi vill att U21-laget ska hålla. Vi försvarade oss okej, men hade svårt att spela anfallsspel. Jag tror inte att vi hade något skott på mål, säger tränaren Jonas Axeldal.

FFF mönstrade följande startelva:
Johan Brattberg – Gabriel Johansson, Ludvig Johansson, Mohammad Ahmadi – Edgar Khachatryan, Melker Nilsson, Lorik Ademi, Rasmus Fridolf – Tamas Berta, Mergim Laci, Edi Sylisufaj.
Avbytare: Melker Larsson, Adhurim Rexhi, Mostafa Kebbi, Lucas Sibelius.