Falkenbergs FF stod för en fin insats mot Östersunds FK och vann med 1-0 sedan Hampus Nilsson spikat igen fullständigt.

FFF började lovande. Efter elva minuter gjorde Falkenbergs FF 1-0 sedan Kirill Pogrebnyak distinkt nickat in en hörna från Kalle Söderström och gjort sitt andra allsvenska mål för FFF. 1-0 stod sig till pausvilan. FFF kämpade på både och offensivt.

I början av andra halvlek var det vid flera tillfällen nära att det blev ett andra mål från hemmalaget. John Björkengren och Kirill Pogrebnyak hade varsin superchans att göra 2-0, men 1-0 stod sig matchtiden ut. Efter 63 minuter kom Christoffer Carlsson in istället för Kirill Pogrebnyak och en kvart senare kom Nsima Peter in i John Chibuikes ställe.

Försvaret var inte med vid två tillfällen. Då stod Hampus Nilsson för två helt fantastiska räddningar. Först superreflexräddade han en boll uppe vid krysset och sedan räddade han ett friläge. Hampus är dagens stora matchhjälte ihop med ryske anfallaren Kirill Pogrebnyak.

FFF krigade ned Östersunds FK och tog en fantastiskt skön trepoängare i bottenstriden. Nu laddar vi om inför Djurgårdens IF borta på tisdag.