Laholms FK
Efter tre vinster och ett kryss på de fyra senaste matcherna väntar Åtvidabergs FF på hemmaplan imorgon eftermiddag.

– Det är en match som vi ser fram emot. Vi vill verkligen visa igen att vi är på hugget på hemmaplan och vill spela en fin, snabb och effektiv fotboll. Vi ska vara hungriga och ha bra bollbehandling och bra passningsspel, säger Christoffer Andersson.
Ett Åtvidabergs FF som inlett vassare än ifjol står för motståndet.
– De har fått en ny tränare och varierat i formation. De bygger något nytt. De har lite nytt som alla lag har givetvis, men det är ungefär samma spelare. Vi har förberett spelarna på det de gör. Vi ska vara effektiva med vårt passningsspel, vilja utmana och ta fram boll och ställa frågor ordentligt. Vi ska vara löpvilliga, frejdiga och allt det där som det handlar om på hemmaplan för att få ett bra anfallsspel. Gör vi det på ett bra sätt har vi goda möjligheter att vinna den här matchen. Det är upp till oss själva att göra det på bästa sätt.

Tre vinster och ett kryss. Vi har en uppåtgående form?
– Ja, det kan man väl säga. Vi har varit rätt stabila hela tiden, men har haft några fallgropar. Det fanns rätt mycket i matchen mot Lunds BK som vi kände att vi kunde ha gjort bättre. Vi kände att vi var det bättre laget och skulle ha fixat det på ett bättre sätt. Vi var inte riktigt nöjda med den prestationen. Vi vill se mer homogena ut defensivt framförallt. Där sprack vi upp för mycket stundtals och släppte till lite för många saker som vi normalt sett inte gör. Den revanschlustan tar vi med oss, säger ”Chrisse”.

Han tycker att många spelare i FFF:s unga trupp går framåt för varje vecka.
– Det är härligt att se de unga spelarna utvecklas, ta steg och ta för sig mer och mer. Jag vill att alla ska ta ansvar. Vi har flera unga spelare som behöver bli bättre på att ta ansvar. Jag vill se ännu mer ansvarstagande, säger huvudtränaren.
Sewen Emilov är sjuk och Gustav Lillienberg lårskadad. Oskar Christiansson och Wilhelm Ärlig är friska och med i truppen igen. Tim Erlandsson är tillbaka i matchtruppen efter sin korsbandsskada. Rehaben har gått fantastiskt bra.
– Han är friskförklarad och går för fullt på träning. Det finns goda möjligheter att han spelar mot Halmia i DM nästa vecka, säger Christoffer Andersson.

Matchtruppen består av följande 18 spelare:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson
99 Elliot Hintsa

Matchen inleds klockan 16.00 imorgon. Glöm inte att säkra era biljetter i god tid. Framåt gula!