Norrby IF
Det var frustrerat efter alla missade chanser i Trollhättan i söndags. Men nu har FFF repat mod och har siktet inställt på att göra en fin insats hemma mot nykomlingen Ahlafors IF imorgon.

– Jag förväntar mig en riktigt bra insats av oss på hemmaplan. Jag vill att vi kommer ut och dikterar villkoren som vi vi vill göra i alla matcher i den här serien. Vi ska vara noggranna i passningsspelet, skärpta och komma ut med massor av energi. Det ska synas från början att vi är sugna på att ta tre poäng, säger Christoffer Andersson.
Frustration är nog det bästa ordet för att sammanfatta FC Trollhättan borta.
– Vi var inte nöjda med främst resultatet. När du har en prestation som borde generera i fyra-fem mål och vi inte sätter dit chanserna blir det icke godkänt. Vi har pratat om det i veckan, tränat på det och mått lite dåligt, framförallt i tisdags. Vi har byggt upp en känsla av att vi vill vinna de här matcherna och att vi ska vinna dem. Vi vill inte vara med om det här fler gånger. Den magkänsla vi nu har hos spelare och ledare kommer göra att vi oftare landar i tre poäng. Men det handlar om en prestation också. Vi skapade chanser och var det bättre laget utan snack i förra matchen. Det är det som stör mig ännu mer, att vi var så pass överlägsna, säger ”Chrisse”.

FFF-lägret tycker att det är skönt att vara tillbaka på hemmaplan efter två tuffa bortamatcher.
– Vi trivs fantastiskt bra här. Nu är det två raka hemmamatcher. Det ser vi verkligen fram emot. Vi hoppas att folk kommer hit och vill stötta hos här, att det blir en god stämning och att vi kan leverera en väldigt bra fotbollsmatch.

Alla utom målvaktena Gustav Lillienberg och Tim Erlandsson är redo för spel. Gustav fick ett positivt MR-besked och hoppas snart vara tillbaka i träning. Tims rehab ser fortsatt väldigt bra ut.
– Vi hade 20 spelare i träning idag. Det var en bra träning. Det är lite hårda planer här nu. Det behövs lite vatten på ytorna, för det blir lite hoppigt och studsigt. När det är så hårt blir det att det studsar till väldigt mycket. Mattan på arenan är ändå mycket bättre än den på Kristineslätt, säger Christoffer Andersson.

Truppen:
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
31 Jakub Sutowicz
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Avspark sker klockan 16.00 på FAA. Glöm inte fixa biljetter – imorgon är det tre poäng som gäller!