Norrby IF
Falkenbergs FF har smält förlusten mot Djurgården och har nu laddat batterierna inför måndagens bortamatch mot regerande svenska mästarna AIK.
– Nu tar vi nya tag, menar huvudtränaren Hasse Eklund.

FFF har analyserat klart 0-3-torsken mot Djurgården och lagt den bakom sig.
– Vi kan konstatera att vi inte var tillräckligt bra i de båda straffområdena i denna match. Vi måste höja vår koncentration och beslutsamhet ute på plan och vara lite mer cyniska i matcherna, säger Hasse Eklund.
AIK parkerar på femte plats i tabellen. Inget lag i serien har släppt in färre mål än Solnagänget.
– AIK har ett gediget lag som inte ger bort något gratis, så vi måste ta de få chanser vi får och vara effektiva i avsluten. De har många olika forwardskombinationer att välja på och alla känns lika farliga. Det handlar mer för oss om att de inte får de rätta bollarna att jobba med och att vårt presspel är prickfritt, säger coachen.

Glädjande är att Christoffer Carlsson och Kalle Söderström är redo för spel igen efter sina sjukdomar. Tibor Brink Joza, John Chibuike och Hampus Svensson medverkar inte på grund av skador. Avspark sker 19.00 på nationalarenan Friends Arena och truppen består av följande manskap:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Ludvig Johansson, Carl Johansson, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund.