Kristianstad FC
Imorgon eftermiddag väntar en bortamatch mot tabellsexan Ariana FC. FFF jagar ännu en seger i toppstriden.

– Jag har förväntningar om att vi ska göra en bra insats. Det är definitivt en tuff bortamatch. Det är ett spelskickligt lag som spelar mycket centralt och med kombinationsspel. Defensivt är de markeringsinriktade och går ofta in i hög press och offrar en del spelare i det spelet. Vi är förberedda på vad de gör och har en matchplan som vi ska försöka följa till punkt och pricka. Vi är laddade för att komma ut med en hunger om att ta tre poäng, säger Christoffer Andersson.
Ariana FC är ett lag som spelar på gränsen i närkampsspelet.
– De spelar med passion. Det var en hätsk match här. Vi vill spela matcherna med kontroll men vi kan också ta med lite av den aggressionen. Med kontroll kan vi ändå vara aggressiva i närkampsspelet och vara tuffare utan att göra fula grejer. Vi kan behöva det. Det gäller att knyta näven och spänna musklerna, för detta är ett lag som tar fighten.

FFF ligger på andra plats och jagar serieledarna IK Oddevold.
– Det är självklart ett läge där vi vill skapa fler målchanser och ta trepoängare. Vi har vissa parametrar i vårt spel som vi är nöjda med. Vårt defensiva spel i eget straffområde har sett bra ut. Vi vill fortsätta vara skarpa på inläggsspel och runt boxen med ett bra försvarsspel. Sedan har vi fasta situationer som vi ska fortsätta vara farliga på. Vi är optimistiska.
Vad har ni tryckt på i veckan?
– Vi har tryckt på vad vi ska göra i matchen och hur vi vill se ut offensivt och defensivt. Vi har tryckt på vår attityd, att vi ska se till att göra grundjobbet till punkt och pricka. Det får inte bli så att vi blir utdragna och inte ser ut som ett lag. Vi måste vara mer tajta. I de senaste matcherna har vi åkt på en del omställningar då vi har haft för stora avstånd mellan de som spelar upp bollen och de som är där framme. Vi vill hela tiden utvecklas. Det finns parametrar i vårt spel som är väldigt bra. Sedan finns det andra saker som vi känner att vi kan göra mycket bättre. Det är de bitarna man hela tiden har ett öga på, säger Christoffer Andersson.

William Borgryd och Tobias Helldén är otillgängliga imorgon. Edvin Christiansson gör idag 45 minuter i P19-laget.

Truppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Lördagens match startar klockan 16.00 på Malmö Stadion. Det finns fortfarande platser kvar i YWP:s supporterbuss, så tveka inte att anmäla dig. Here we go!