Falkenbergs FF har en förlustfri svit som nu är uppe i fyra matcher. Men de två senaste matcherna har slutat med kryss. Imorgon är det vinst som gäller borta mot Åtvidabergs FF, som har två FFF-bekantingar i truppen.

Laget hade ledigt i måndags, vilket var välbehövligt efter två tajta matcher i torsdags och i söndags.
– Det var full fart igen i tisdags och igår och idag har det varit fokus på förberedelser, säger Christoffer Andersson.
Åtvidabergs FF har han koll på.
– Vi vet som alltid tillräckligt om motståndet. Vi tokstuderar inte varje spelare men är det någon spelare som sticker ut så har vi koll på det. Annars är det hur de reagerar offensivt och defensivt som lag och hur de har sett ut i de senaste matcherna som vi har koll på. Vi informerar truppen om det som är relevant.
ÅFF har haft det tufft under säsongsinledningen och återfinns i botten av tabellen.
– De har absolut kvalité men har slitit med resultat och att få med sig målen som avgör matcherna. De vill spela direkt bakom motståndarnas backlinje och brukar ha 5-3-2 som formation. Nästan hälften i serien spelar med fembackslinje eller 4-3-3. Det är lite blandad kompott med olika spelstilar, säger huvudtränaren.

FFF har också ett trumfkort i Gabriel Johansson, som ifjol var ordinarie som utlånad till ÅFF.
– Lite så. Sen har ”Åtvid” bytt många spelare sen dess. Men lite stalltips har vi absolut fått. Han har koll på de som är kvar där.
Vilka spelare sticker då ut i Åtvidabergs FF?
– De har forwards där framme i Filston Mawana och Edvin Crona, som jag känner igen från Kalmar. Passi Prudence har jag själv haft i Eskilsminne och han har varit i Falkenberg. Han spelar som sexa på deras mittfält. Och även en mittback, Mohammad Ahmadi, har varit i FFF, säger ”Chrisse”.

Han har klart för sig vad för typ av prestation han vill se imorgon.
– Jag vill att vi tar kommandot som vi alltid vill göra på olika sätt och att vi är koncentrerade på uppgiften och har ett snabbt passningsspel. Jag vill att vi ställer massor av frågor till deras fembackslinje. Vi ska vara kloka i våra förflyttningar och det ska vara svårt att skapa chanser på oss, säger Christoffer Andersson och betonar:
– Vi går för en ny trea på bortaplan! Vi hoppas att det blir effekt av det vi har jobbat med och att vi gör en bra offensiv och defensiv insats, så att vi får tre pinnar med oss på bussen hem.
Förutom Carl Martinsson och Christoffer Carlsson är alla spelare tillgängliga.
– De flesta är på banan. Lucas tränade nästan fullt igår och tränade fullt idag, så han är med.

Truppen som ska göra det imorgon:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
3. Kwame Kizito
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

Matchstart klockan 16.00 på Kopparvallen!