Efter att ha besegrat Oskarshamns AIK på bortaplan förra veckan är FFF imorgon tillbaka på hemmaplan. Då står Åtvidabergs FF för motståndet. För FFF är det tre poäng och en bra prestation som gäller.

Christoffer Andersson tycker att FFF har haft en bra vecka hittills.
– Det känns positivt. Det har varit varmt, men vi har haft bra träningar. Jag förväntar mig en jäkla massa energi och attityd imorgon. Vi ska verkligen på det som är vår identitet igen. Energin ska vara väldigt hög i aktivitet när vi har bollen och i aktivitet när vi inte har den. Denna match handlar till 99,99 procent om vad vi gör själva och det ska vara mindre fokus på motståndare, deras formation och vad de gör, säger huvudtränaren.
Med det sagt så har FFF vunnit de två senaste matcherna.
– Insatserna har inte varit dåliga, men inte så bra som vi vill vara. Det lägger jag lite på vädret också. Vi har tappat energi och inte kunnat vara lika mycket på motståndarnas planhalva i press-spel och istället hamnat för mycket på egen planhalva. Vi försvarade 30 inlägg mot Oddevold och 33 mot Oskarshamn, vilket är höga siffror. Vi har försvarat oss väldigt bra och är trygga i det men vi vill framåt på offensiv planhalva och vara med där uppe. Vi vill tillbaka till det, säger ”Chrisse”.

Det handlar om att vara på hugget från start och ta initiativet mot ett lag som kämpar för sin överlevnad.
– Vi ska verkligen leverera en energifylld match och vara frejdiga i löpningar och i djupledsspel. Jag hoppas att vi kommer leverera en god prestation med många målchanser, där vi är det bättre laget, säger Christoffer Andersson.
Linus Dahl missar matchen på grund av sjukdom. Melker Nilsson, Nadeem Omar och Tobias Karlsson är tillbaka i truppen igen efter att ha varit sjuka.

Matchtruppen består av följande spelare:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
24. Taylor Silverholt
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
88. Oskar Christiansson

Matchen börjar klockan 16.00 imorgon. Glöm inte att säkra din biljett – vi ses på FAA!