Det är kort tid mellan matcherna. För Falkenbergs FF väntar nu dubbla hemmamatcher. Först ut är fajten mot hittills obesegrade BK Olympic imorgon.

– Läget i laget är positivt. Vi fick en go match senast med effektivitet och en nolla där bak. Vi tog sen två dagar ledigt. Vi var igång igår igen, har tränat idag och köttar på med match imorgon, säger Christoffer Andersson.
BK Olympic är obesegrade efter åtta omgångar.
– Vi har följt dem under året och känner att vi har bra koll. De är nykomlingar och har likt Oddevold gjort det väldigt bra. Tränaren Mesut Meral har tappat många spelare och fått många nya, där många kommer från Malmö FF. Han har prickat rätt i rekryteringarna och fått in forwarden Filip Bohman som har gjort nio mål. De har många duktiga spelare. Det är ett skickligt lag som behärskar många spelsätt, säger FFF:s huvudtränare.
BK Olympic spelar 3-5-2.
– De har skickliga mittbackar och har också skickliga spelare framåt.

FFF har tre raka segrar på hemmaplan och knep senast sin första bortavinst. Nu vill Gulvitt ge BK Olympic deras första förlust för säsongen.
– Vi är starka hemma. Ljungskile har bara en förlust och det var mot oss. Då var vi det bättre laget. Annars har de vunnit det mesta. Vi känner att vi är starka på vår hemmaplan, med vår publik. Vi har väldigt bra chanser mot alla lag. Vi har förberett grabbarna på exakt vad de se ska göra, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Vi ser fram emot en ny vinst på hemmaplan och att fortsätta den trend vi ändå har, med fem matcher där vi spelat bra även om vi kanske borde ha vunnit två bortamatcher till. Vi har kommit igång med att vara bättre än våra motståndare, det ska vi fortsätta vara i alla matcher. Detta är e vecka där det verkligen kittlar lite extra. Resultaten har inte varit med oss i vissa matcher, nu kan vi påverka situationen genom att göra två bra prestationer. Den möjligheten ska vi ta vara på!

Med match både torsdag och söndag gäller det för spelarna att sköta om kroppen.
– Det tar mycket energi att spela match i 90 minuter. Det är superviktigt att grabbarna tar hand om sig; att de äter, sover och vilar upp sig mellan matcherna. Sen lägger vi upp träningen på rätt sätt, säger ”Chrisse”.
Carl Martinsson är korsbandsskadad och Christoffer Carlsson är inte redo för match ännu efter skadan mot Oskarshamn. Oskar Christiansson är sjuk och missar matchen. Melker Nilsson var förkyld idag, så vi får helt enkelt se hur lördagens målskytt mår imorgon. Linus Dahl och Linus Borgström är tillbaka efter avstängning respektive sjukdom, vilket är viktigt enligt Christoffer Andersson.
– Linus Dahl är lagkapten och har visat att han är otroligt viktig med sina bollvinnaregenskaper. Han är viktig på alla fasta situationer och är en spelare som driver på med energi på planen. Linus Borgström är en av våra mest formstarka spelare. Han är väldigt bra i sitt positionsspel och släpper aldrig någon förbi sig. Han är kvick och följsam. Linus har även utvecklat sitt offensiva spel och varit framme oftare och varit frejdigare i rätt lägen. Han är väldigt smart.

Dessa spelare är uttagna i matchtruppen:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
3. Kwame Kizito
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
13. Umar Bala Muhammed
15. Rasmus Fridolf
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson

Matchen på Kristi Himmelsfärds dag startar klockan 17.00. Slut upp och ge FFF ditt värdefulla stöd!
– Det är en röd dag, vad kan man då göra som är bättre än att kolla på fotboll!? Det är lika bra att köpa biljett till både torsdag och söndag, det är bara att boka in två toppfajter! menar Christoffer Andersson.