En ny viktig hemmamatch står för dörren. Hampus Nilssons gamla klubb Djurgårdens IF står för motståndet under onsdagskvällen.
– Vi går för tre poäng, säger huvudtränare Hasse Eklund.

Han har bra koll på Djurgårdens IF, som FFF gärna vill vinna över för första gången sen 2014. DIF kommer från en derbyförlust mot AIK och FFF kommer från ett kryss mot AFC Eskilstuna där förhoppningen var en vinst. Det är därmed två revanschsugna lag som drabbar samman.
– Djurgårdens IF är ett spelande lag som framförallt är duktigt offensivt. Vi måste gå för trean, så att vi får kontakt med lagen ovanför. Det kommer nog att bli en underhållande match. De har många duktiga individualister som kan skapa chanser och avgöra matcher på egen hand. I Mohamed Buya Turay har de en av allsvenskans bästa forwards, säger Hasse Eklund.
Planen är att FFF ska dra nytta av att DIF är ett konstgräslag.
– Vi hoppas att vi kan dra upp ett högt tempo och få dem att bli trötta i andra halvlek när det ska avgöras, säger coachen.

Tyvärr har FFF drabbats av några bakslag. Christoffer Carlsson tränade under måndagen men är nu sjuk igen och missar sin tredje match i rad. Kalle Söderström har dragits med feber och går en kamp mot klockan för att hinna bli frisk. Sedan har Hampus Svensson dessvärre skadat knät illa igen. På plussidan är Marcus Mathisen tillbaka från avstängning, Kirill Pogrebnyak är frisk igen och Tibor Brink Joza, som utgick mot AFC Eskilstuna senast, har lämnat klartecken för spel.
– Om det blir några förändringar i startelvan? Det håller jag för mig själv, säger Hasse Eklund hemlighetsfullt.

Truppen:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Ludvig Johansson, Carl Johansson, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Tibor Brink Joza (K), Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund.

Avspark 19.00! Glöm inte att säkra er biljett!

Foto: Glenn T. Unger