Falkenbergs FF är formstarka. Gulvitt har spelat hem sju poäng på de tre senaste matcherna och tagit sig upp på kvalplats. Nu jagar FFF lagen på säker mark. Imorgon väntar Elfsborg på hemmaplan.

FFF är verkligen på gång just nu! Segern mot Örebro SK och krysset mot Kalmar FF följdes upp med en härlig trepoängare mot regerande svenska mästarna Djurgårdens IF i söndags. Marcus Mathisen blev matchhjälte den gången. Dansken fick skrika ut sin glädje inför knappt 300 jublande hemmasupportrar. Nu väntar en ny spännande utmaning, nämligen Boråsklubben Elfsborg hemma på Falcon Alkoholfri Arena. Precis som Djurgårdens IF var så är Elfsborg placerade på andra plats i tabellen och slåss om en av platserna till nystartade europeiska tredjecupen Europa Conference League.
– Vi möter ett bra lag som ligger tvåa och har individuellt skickliga spelare. Det som talar för oss är att vår form är på uppåtgående och att vi spelar hemma på vårt gräs. Vi spelar på en tung plan mot ett konstgräslag. Segern mot Djurgården senast gav oss självförtroende och vi känner att vi har allt att vinna i den här matchen, säger huvudtränare Hasse Eklund.

Skadeläget är samma som tidigare. Kwame Kizito och Tim Erlandsson är korsbandsskadade och Gustaf Nilsson är inte tillbaka ännu även om hans hälsena blir bättre och bättre. Lorik Ademi har börjat springa på plan, men är inte matchklar ännu. FFF har inga spelare avstängda och det har inte heller Elfsborg. Hasse Eklund har tagit ut samma 19 spelare som ingick i matchtruppen mot DIF senast.

Matchtruppen består av följande manskap:
1. Johan Brattberg (mv)
4. Calle Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Grégoire Amiot
33. Tibor Brink Joza (K)
34. Axel Norén

Matchen mellan FFF och Elfsborg inleds klockan 15.00 under lördagen. Tyvärr får vi inte välkomna publik vid detta tillfälle men grabbarna känner ändå ert stöd! Nedan finner ni tv-intervjuer med Nsima Peter, som målade senast, och Hasse Eklund.