Frillesås FF
Falkenbergs FF är uppe i 14 raka matcher utan förlust. Imorgon eftermiddag väntar tabellfyran FC Trollhättan på hemmaplan. Ett hungrigt FFF vill säkra tre nya poäng i toppstriden.

– Det blir en spännande match och en ny toppmatch. Det är ett lag som är skickligt offensivt. De är passningsorienterade och har possession men är även duktiga i djupled och på att hota från kanterna. De har den målskytt som gjort flest mål i båda serierna. Däremot finns det buggar i defensiven. De har släppt in lite för många mål och inte riktigt orkat hänga med efter en superstart, säger Christoffer Andersson.
Hur ska vi sätta stopp för Alibek Aliev?
– Han är en duktig boxspelare och även en duktig länk-spelare med target-egenskaper i sitt spel. Vi ska vara noggranna i våra positioneringar och hålla koll på vad som händer i straffområdet på cutback-inlägg. Är vi rätt positionerade och gör det vi ska disciplinerat kommer han inte att få några ytor. Sedan är han en huvudspelare också. Vi måste visa muskler, vinna dueller mot honom och vara nära där det behövs. Allt det är jätteviktigt. Sedan har FC Trollhättan andra duktiga offensiva spelare också. Våra principer kommer vara identiska. Vi ska göra det vi brukar göra och är bra på de sakerna. På det igen bara och se till att leverera på högsta nivå, säger huvudtränaren.

Vi är inne i en fin trend nu!?
– Verkligen. Vi har känt i de tre sista matcherna att vi har sett stabila ut defensivt och haft bra press-spel och positionsspel. Vi har varit disciplinerade och kompakta. Vi har även haft fler offensiva anfall som har sett bättre ut på sistone. Vi har hittat relationer och spel utifrån saker vi har tränat på. Det har gett mål och målchanser. Båda målen mot Tvååker var saker som vi hade nött på i veckan innan. Det är kul när det ger utdelning. Vi har fortfarande massor kvar att ge denna säsong och är hungriga som fasen inför avslutningen. Det vill vi gärna visa i matchen mot FC Trollhättan, säger ”Chrisse”.

Truppen består av följande 19 spelare:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
3 William Borgryd
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Söndagens match inleds klockan 15.00. Slut upp och sjung fram laget till seger!