21 raka utan förlust och FFF vill fortsätta ösa på. Hemma mot tabellfyran FC Trollhättan imorgon är det enbart tre poäng som gäller.

– Vi är taggade. Vi har haft en jättebra träningsvecka. Många är på hugget och redo för match, säger Christoffer Andersson innan han går in på morgondagens motståndare:
– FC Trollhättan ligger lite där bakom och skvalpar. De har i stort sett varit med hela säsongen. De är stabila defensivt och har en fembackslinje. De har varken gjort eller släppt in speciellt många mål. De har prioriterat det defensiva främst skulle jag säga. De har fått in lite fler bollar i de senaste matcherna och ändrat lite i sitt spelsätt. De har släppt två forwards och jobbat mer med en 5-4-1-uppställning.

FFF närmast bombarderade FC Trollhättans mål i vårmötet men föll ändå med 0-1.
– Vi har verkligen revansch att utkräva. Det är en sådan match igen. Många laddade ordentligt till Gais, men de viktigaste matcherna ligger framför oss. Det var en toppmatch mot Gais, men detta är också en toppmatch. Vi är jättesugna på att ta nio poäng i de tre sista matcherna. Vi vet att det är en utmaning också. Det gäller att vi hittar rätt känsla i truppen och rätt mental laddning för att verkligen kunna gå för tre segrar. Det börjar med en bra prestation imorgon, på ett gräs som fortfarande håller väldigt hög standard, säger ”Chrisse”.
Frederick Ofori Acheampong är en målfarlig spelare att se upp med.
– Han har inte spelat från start hela tiden, men har gjort en hel del baljor. Han är en rivig och löpvillig spelare som kan attackera vid inlägg. Vi förväntar oss ett lag som kommer och sätter defensiven men som allt eftersom kommer att flytta fram positionerna. Vi är förberedda på det som komma skall.
Att IK Oddevold spelar idag lägger han inget fokus på alls. Det är fullt fokus på den egna uppgiften.
– Resultat trillar in vid sidan av våra matcher, men vi har fokuserat sjukt bra på våra egna matcher. Fokus ligger på att leverera och fortsätta vinna fotbollsmatcher. Det har spelarna varit riktigt bra på att hantera, säger Christoffer Andersson.

Läget i laget då? Tim Erlandsson och Carl Martinsson är korsbandsskadade. Melker Larsson och Linus Borgström missar matchen på grund av lättare fotskada respektive höftskada.

Följande spelare ingår i truppen till toppmatchen:
1. Axel Ekroth
2. Gabriel Johansson
3. Kwame Kizito
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
20. Linus Dahl
24. Taylor Silverholt
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
88. Oskar Christiansson

Here we go!! Vi ses väl på FAA klockan 16.00 imorgon!?