Klockan 13.00 imorgon spelar Falkenbergs FF en viktig match borta mot Gais. Ett rejält laddat och revanschsuget FFF åker till Göteborg med siktet inställt på tre värdefulla poäng.

Den snöpliga och sena förlusten mot Öster senast är lagd till handlingarna.
– Vi har laddat om genom att träna bra under veckan och ganska direkt börjat fokusera på vad som krävs av oss mot Gais. Vi gjorde många saker bra i matchen mot Öster, framförallt i första halvlek, men även i stora delar av andra halvlek och det är bitar vi vill ta med oss in i morgondagens match, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Utvisningen senast blev ju direkt avgörande men jag är mycket stolt över arbetet vi lade ner och inställningen vi hade till att ändå få med oss poäng ifrån den matchen. Revanschlustan är självklart stor och imorgon är det en viktig match för oss som vi ska göra allt för att ta en seger i!

Han förväntar sig som vanligt att spelarna går in i matchen med 100 procent rätt inställning och att det bara finns seger i tankarna.
– Vi ska gå in med en framåtlutad inställning, jag vill att vi är aggressiva i vårt försvarsspel över hela plan. Gais är ett passningsskickligt lag så det är viktigt att vi arbetar hårt tillsammans i försvarsspelet. Vi ska nyttja de styrkor vi har i vårt offensiva spel och jag vill se att vi har ett varierat anfallsspel där vi både kan vara direkta i vårt passningsspel men också spela med lite mer kontroll, säger huvudtränaren.
Han betonar hur betydelsefullt det är att vara påkopplad från start.
– Det är viktigt att vi direkt sätter en bra standard över hur vi vill se ut i både försvars- och anfallsspel.

Med tanke på att FFF just nu ligger sist vore en vinst väldigt välkommen.
– Det är självklart så att vi är i stort behov av trepoängare, det är vi alla medvetna om och vi ska arbeta hårt för att få de trepoängare vi behöver.
”Tuve” menar att det gäller att hitta en balans av desperation och tålamod i spelet.
– Det är alltid svårt att säga hur desperata man ska vara, för oss blir det viktigt att vi spelar matcherna för att vinna dem. Det blir också viktigt att vi ändå spelar med tålamod, vi skapar alltid flera målchanser och det handlar om att ta vara på dem och i den fasen vara desperata i offensivt straffområde. Desperata efter trepoängare ska vi definitivt vara!

Läget i laget ser bra ut. Ludvig Öhman har repat sig efter skadesmällen senast och är med i truppen. Kalle Söderström är skadad och Kwame Kizito är avstängd i tre matcher. I övrigt är alla spelare tillgängliga.
– Vi har många alternativ att välja på, säger Tobias Tuvesson, som har tagit ut unge anfallaren Oskar Christiansson i matchtruppen.

Komplett matchtrupp:
2. Godwin Aguda
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
12. Christoffer Carlsson
14. Nsima Peter
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
21. Mahmut Özen
22. Adam Eriksson
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
38. Oskar Christiansson
45. Adam Bergmark Wiberg

Avspark sker som tidigare nämnt klockan 13.00 och har du inte redan bokat din resa till matchen är det bara att anmäla dig hos YWP! Nedan ser ni en tv-intervju med Tobias Tuvesson.