Norrby IF
Förlusten mot Jönköpings Södra senast var otroligt snöplig. Imorgon vill Falkenbergs FF leverera en ännu bättre insats borta mot tabellsjuan Helsingborgs IF.

FFF hade ett stort spel- och chansövertag mot J-Södra men blev trots det utan poäng.
– Prestationen senast borde genererat i poäng vilket den tyvärr inte gjorde, vilket vi såklart måste lära oss utav. Jag tycker att prestationen över 90 minuter var bra. Vi hade ett bra och aggressivt försvarsspel både när vi valde att pressa högt och ligga lite lägre. Vi skapade tillräckligt många målchanser för att göra fler mål vilket är bra och jag tycker att vi skapade målchanser på flera olika sätt, säger Tobias Tuvesson och tillägger:
– Vi behöver ta med oss stora delar av den prestationen in i morgondagens match. Kan vi ha samma intensitet i vårt presspel oavsett var på plan vi är så tror jag att vi ger oss goda förutsättningar för att få ett bra resultat med oss.

Han hoppas få se FFF göra en helgjuten insats på Olympia.
– Mina förväntningar är att vi ska fortsätta arbeta hårt och göra det tillsammans. Jag hoppas att vi kan jobba ännu mer med vårt etablerade anfallsspel och få sekvenser av längre bollinnehav på deras planhalva. Vi ska arbeta ännu hårdare i båda straffområdena då det är där matcherna avgörs, säger huvudtränaren.
Han trycker på revanschlustan som finns i truppen.
– Jag tycker att vi under veckan har haft en bra känsla i truppen då alla känner att vi gjorde en bra prestation senast, dock finns det samtidigt en stor revanschlusta inför imorgon eftersom vi fick gå tomhämta senast. Det är saker som jag tror talar för oss imorgon, säger han.

FFF blir bara mer och mer skadefritt. Linus Borgström och Lorik Ademi är tillbaka i truppen och enbart Rasmus Fridolf finns på skadelistan. Matthew Garbett är på OS i Japan med Nya Zeelands landslag och Samuel Adrian är varningsavstängd.
– Läget i laget är bra. I stort sett alla spelare är tillgängliga, förutom ”Samme” och Rasmus. Kul att det är många som är med och konkurrerar vilket ger oss ett högre tempo och en bättre kvalitet på träningarna, säger ”Tuve”.

Matchtruppen består av följande spelare:
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Tim Erlandsson
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
21. Mahmut Özen
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchen startar klockan 19.00 imorgon. FFF-fans har möjlighet att boka biljetter på bortasektionen och på så sätt ge killarna bästa möjliga bortastöd! Nedan hittar ni tv-intervjuer med Mahmut Özen och Tobias Tuvesson inför matchen.

Foto: Lollo Skagerfält