Norrby IF
Imorgon gästas Falkenbergs FF av Helsingborgs IF. Det är ett bottenmöte där mycket står på spel. FFF:s mindset är att gå in och göra det som krävs för att bärga tre poäng.

Det är den nuvarande jumbon mot nästjumbon. Det är två lag i behov av poäng som möts på Falcon Alkoholfri Arena under söndagen. FFF har repat nytt mod efter den snöpliga förlusten mot Djurgården, där ett decimerat FFF var mycket nära att knipa en värdefull poäng. En seger mot skåningarna imorgon kan ta FFF upp på säker mark.
– Jag tror att det kommer att bli en öppen och jämn match där det kommer att skapas målchanser för båda lagen. Jag vill se oss gå in i matchen med samma frenesi som vi hade i matchen mot Djurgården, men skapa lite fler möjligheter framåt, säger Hasse Eklund.
FFF har bara seger i tankarna.
– Det är viktigt att ta tre poäng. Vi och Helsingborg är två lag som antagligen kommer att ligga på undre halvan under säsongen och då är det viktigt att ta poäng mot dem. Man vill närma sig lagen i mitten av tabellen så mycket som möjligt. Hemma på vårt gräs har vi goda chanser att vinna, säger FFF:s huvudtränare.

Johan Brattberg, som blev utvisad mot Östersunds FK, är tillbaka i truppen efter sin avstängning. Däremot är Tobias Englund, som blev mycket tveksamt utvisad mot Djurgården senast, avstängd. John Chibuike saknas också. Den offensive spelaren är sjuk. Mycket av förhandssnacket har handlat om huruvida det blir Viktor Noring, som storspelade i Stockholm, eller Johan Brattberg, som stod i de sju första allsvenska matcherna, som kommer att vakta målet.
– Det var roligt att Viktor fick göra en bra match mot Djurgården. Vi får fundera lite på vem det blir som står imorgon, säger Hasse Eklund hemlighetsfullt.

Följande spelare är uttagna i matchtruppen:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Carl Johansson
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Klockan 17.30 inleds matchen, som ingår i allsvenskans nionde omgång.