Klockan 16.00 imorgon ställs Falkenbergs FF mot tabelljumbon IFK Malmö på hemmaplan. FFF hade åtta raka matcher utan förlust innan uppehållet och vill fortsätta på samma sätt.
– Vi har haft en bra uppstart. Vi ser fram emot matchen och hoppas publiken kommer och ser oss ta tre poäng, säger Christoffer Andersson.

Han är glad över att FFF äntligen ska spela seriematch igen efter en dryg månad utan tävlingsmatcher.
– Det blir en omstart efter ett sommaruppehåll. Då blir det alltid speciellt. Det blir lite som en ny premiär oavsett vad man har gjort i våras. Framförallt för IFK Malmö som haft det tufft. De vill få en omstart där de kickar igång hösten och försöker ta poäng. Det blir en tuff nöt att knäcka men vi är det bättre laget. Det handlar mer om det mentala. Vi ska göra allt rätt, inte tumma på något och inte ta något för givet bara för att de bara har tagit fyra poäng. Det får inte ske. Levererar vi ska det bli en bra lördag på arenan, säger Christoffer Andersson.

Han har koll på IFK Malmö.
– Vi har en hyfsat bra bild av dem, men vi har inte lagt så mycket fokus på dem. Vi har byggt en struktur som vi ska hantera oavsett hur motståndarna spelar. Spelarna är så pass kunniga nu, säger ”Chrisse”.
Taylor Silverholt är redo för tävlingsdebut i FFF-tröjan.
– Taylor har sett skarp ut. Han är en bra och klok spelare som kan passa in i alla fyra roller offensivt. Han har fattat hur vi spelar, säger huvudtränaren.
Läget i laget såg länge bra ut men FFF har nu drabbats av två avbräck.
– Robin Hofsö har varit sjuk de senaste dagarna och är inte uttagen. Oskar Christiansson fick en liten smäll/vridning på fotleden idag och är inte heller med, meddelar han.
Konkurrensen är sylvass just nu.
– Vi har haft två veckor där många har visat att de konkurrerar på allvar. Det har varit svårt att ta ut laget. Det har varit svåra val på flera positioner. Det är knivskarp konkurrens, precis som det ska vara. Nu har jag tagit ut det lag som jag tror har bäst chans att ta tre poäng.

Truppen:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar