Laholms FK
Efter den ljuvliga segern mot Örgryte IS hade Falkenbergs FF en matchfri vecka och kunde fokusera på att slipa på detaljer på träningarna. Imorgon är det dags för match igen och nu står Landskrona BoIS borta på menyn.

Nykomlingen har inlett superettan-comebacken med två segrar och tre kryss och har hittills endast släppt in tre mål.
– Landskrona har startat mycket bra och är obesegrade fem omgångar in i serien. Nykomlingarna brukar ofta starta bra då man är samspelta från föregående år och har mycket självförtroende och energi med sig in i den nya serien. De har en tydlig idé om att spela en passningsorienterad fotboll och deras tydlighet i hur de vill spela är något vi får se upp med, säger Hasse Eklund.
Han har märkt stor skillnad på träningarna efter triumfen mot ÖIS.
– Träningsveckan har sett otroligt fin ut. Vi har en trygghet med boll som jag inte sett innan och vi tar många fler djupledslöpningar för att kunna göra mål vilket har varit en bristvara i öppningen på serien. Vi såg även starka ut rent fysiskt mot ÖIS de de var rejält trötta i slutet vilket också betyder mycket för självförtroendet, säger huvudtränaren.

Han tror sig veta nyckeln till att kunna ta andra raka segern imorgon.
– Att vi är ödmjuka inför uppgiften. Vi hade ett bra presspel senast med mycket intensitet. Det är något vi måste behålla och att vi fortsätter att utveckla vårt anfallsspel med många löpningar för att bryta ned Landskronas defensiva organisation, säger Hasse Eklund.
Han ser gärna att FFF fortsätter utveckla sitt spel såväl tekniskt som taktiskt.
– Jag vill att vi fortsätter exakt där vi slutade mot Örgryte med bra löpvillighet i både defensiven och offensiven, för att kunna bryta ned Landskrona. Nu blir det ett annat taktiskt upplägg mot Landskrona så då får vi se hur spelarna tar sig an den uppgiften. Tekniskt vill jag se samma bolltrygghet i passningsspelet som vi har haft på träningarna i veckan föras över till matchen, säger han.

Vad gäller skadeläget finns det både positiva och negativa nyheter. Linus Dahl och Kalle Söderström har drabbats av lårskador och kommer inte att medverka på ett tag. Melker Nilsson har fotproblem och Tim Erlandsson är inte redo för spel efter sin korsbandsskada. Tobias Karlsson har en låsning i ryggen, men där finns det förhoppningar om spel. Glädjande är att Kwame Kizito är tillbaka i matchtruppen, för första gången sedan premiären i juni förra året.
– Vi har haft det lite stökigt med förberedelserna inför denna match då flera spelare har fått problem av olika anledningar. Men det kommer alla lag att ha och de spelare som nu får chansen får visa att de är redo att spela. Vilka byten det blir kommer vi att avgöra på matchdagen då vi inväntar en del besked, men glädjande nog återkommer Kizito i truppen och är redo för spel om vi önskar, säger Hasse Eklund.

19-mannatruppen består av följande manskap:
1. Johan Brattberg (mv)
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Matthew Garbett
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Kalle Björklund
31. Viktor Noring (mv)
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Tisdagsmatchen startar klockan 18.30 och sänds som alltid via discovery+.