Ariana FC
Imorgon väntar Lindome på bortaplan för Falkenbergs FF. Och FFF är rejält revanschsuget efter det snöpliga nederlaget mot FC Trollhättan senast.

– Insatsen senast var bra fram tills bollen skulle in i nätet. Vi skapade många chanser och nästan-lägen. Det var frustrerande men det är inget vi kan påverka nu. Det vi ska titta på är att vi har haft två bra prestationer sett till det mesta i spelet. Det är en trend som vi gillar, att vi skapar många målchanser och är stabila på fasta situationer, säger Christoffer Andersson.
Men han känner fortfarande att FFF borde ha vunnit matchen i Trollhättan.
– Jag är tävlingsmänniska och jag känner att vi kan bli bättre på att tävla. Vi har pratat om att sätta ribban genom att alla spelare ska konkurrera med varandra hela tiden och se till så att alla är skärpta i alla moment. Det krävs en del för att vara en elitspelare och det är många unga som har en hel del att lära kring detta. Vi har haft samtal kring detta i veckan.
FFF står på sex poäng så här långt. Lindome är än så länge poänglöst. Det har svängt om deras matcher då de gjort elva mål framåt och släppt in 19 bakåt.
– De har släppt in en hel del mål men de har varit med i flera matcher fram tills de sista minuterna. Det är ett lag som suktar efter poäng och stundtals spelar fin fotboll. De har ett bra kortpassningsspel men har kanske blivit lite överdrivna i det spelet, vilket straffat sig i form av baklängesmål. Vi har bra koll på dem och känner till deras styrkor och svagheter. Senast mot Torn såg vi att de slog in fler direkta bollar än vad de brukar göra. De har ändrat lite detaljer också i sina fasta situationer. Vi får se hur de ser ut imorgon. Vi är förberedda oavsett. De kan göra vad de vill utan att det ska påverka oss nämnvärt. Så långt framme är vi ändå i vårt sätt att agera.

Han har stora förhoppningar om att FFF ska bärga en trepoängare.
– Jag hoppas att vi skapar de här chanserna igen och är lite noggrannare med att komma in framför försvararen, så vi inte ligger bakom en motståndare och hoppas att bollen ska gå över honom. Man måste in i skiten för att skapa lägen. Då krävs attityd och löpvilja för att ta in sig i de ytorna. Vi ska sniffa efter målchanser. Där ska vi öka tron en aning för att bli mer optimistiska och göra mål. Jag hoppas att vi gör en ny bra prestation och att vi får ett bättre resultat med oss denna gång, säger huvudtränaren.

Melker Nilsson och Tobias Karlsson dras med småbekymmer men är uttagna i matchtruppen. Oskar Christiansson dras med tåproblem och är inte med imorgon. Anfallaren Kwame Kizito gör efterlängtad comeback i truppen.
– Kwame är i en position där han måste jobba stenhårt med att komma i form. Han har i veckan visat bra tendenser i inläggsspel och när det kommer till styrkan i boxen. I rätt läge kan han definitivt göra skillnad, säger Christoffer Andersson.

FFF har tagit ut följande spelare i matchtruppen:

1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
3. Kwame Kizito
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
15. Rasmus Fridolf
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson

Matchstart 13.00 på Lindevi IP imorgon. Ta er dit och sjung fram FFF till tre poäng!