Klockan 15.00 imorgon möter Falkenbergs FF Ljungskile SK på Falcon Alkoholfri Arena. FFF jagar tredje raka segern på hemmaplan i år. Vi har tagit tempen på yttermittfältaren Wilhelm Ärlig inför matchen.
Hur var det att göra två mål mot Ahlafors IF? Kändes det som lite islossning?
– Jo, men det var väl roligt. Det är alltid kul att bidra med poäng men det primära är tre poäng. Islossning vet jag ej om jag kan kalla det, men någon form av självförtroendeboost kanske det gav.

Hur hoppas ni kunna bygga vidare på insatsen senast?
– Jag hoppas att vi går ut på Falcon Alkoholfri Arena med huvudet högt, med en go seger förra helgen att bygga vidare på rent självförtroendemässigt. Sedan är det viktigt att vi  spelar vårt spel från start tills att domaren blåser av och att vår prestation under de 90 minuterna plus tillägg genererar tre poäng.

Vad har du för förväntningar på matchen och vad vet du om LSK som lag?
– Mina förväntningar på matchen är att vi troligtvis kommer vara det lag som har bollen mest. Sedan kommer det att bli viktigt att ta till vara på de chanser vi får och att straffa dem när vi vinner bollar högt upp i planen, när de är oorganiserade, säger Wilhelm Ärlig.

Skade- och sjukdomsläget ser bra ut i FFF. Målvakten Gustav Lillienberg är tillbaka i truppen efter knäproblem.

Följande spelare är uttagna i matchtruppen:
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
31 Gustav Lillienberg
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson
99 Elliot Hintsa

Avspark sker klockan 15.00 på FAA. Glöm inte att säkra era biljetter – nu är det tre poäng som gäller!