Klockan 15.00 imorgon avslutar ett redan kvalklart Falkenbergs FF seriespelet hemma mot Lunds BK. Gulvitt är obesegrat hemma och har spelat 23 raka matcher utan att förlora. Dessa sviter vill laget hålla intakta.

Christoffer Andersson är som vanligt laddad för match.
– Vi ser fram emot att kunna leverera en sista fajt på hemmaplan innan kvalet stundar. Det är klart att matcherna som hägrar är viktiga för oss men detta är en viktig match utifrån förberedelser och att hitta en go känsla. Rent statistiskt har vi bra facit och en lång svit som vi vill bibehålla. Utifrån taktiska perspektiv och hur Lunds BK är kommer vi förbereda oss på hur motståndaren kommer att se ut, säger huvudtränaren.
Det faktum att FFF inte har förlorat hemma i år och inte torskat en match sen i maj tycker han är imponerande.
– Både sviten på hemmaplan och den på 23 matcher är något vi ska vara stolta över. Det visar att vi har gjort det bra på hemmaplan och generellt har utvecklat laget och kommit en lång väg på vägen, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– Den här matchen blir en avslutning där vi självklart kan rotera en del spelare och känna av vilka som behöver speltid. Vi ska även hitta rätt utifrån byten. Vi ska förbereda alla så mycket vi bara kan för de två matcher som kommer veckan därpå.

Hur resonerar han då när han tar ut startelvan för imorgon?
– Jag vill ha en stark elva som ställer upp från start och vill kunna göra bra byten. Sen tänker jag självklart lite utifrån en lång säsong. Det finns de som kanske behöver vila lite efter att ha startat många matcher. Sen finns det de som skulle må bra av ett kortare inhopp. Jag vill försöka hitta rätt i just det när jag tar ut laget. Det är målsättningen, sen blir det aldrig så som man har tänkt sig i slutändan ändå. Men kan vi pricka rätt på de sakerna hade det varit extra bra, säger ”Chrisse”.

De har definitivt inte fuskat med förberedelserna bara för att FFF redan är klart för kval inför sista omgången.
– Vi har gjort samma förberedelser som vi brukar och är förberedda på vad Lunds BK har gjort. Vi har kollat på klipp från när vi mötte dem senast (seger med 3-1) och lite från förra matchen de spelade mot Gais. Grabbarna är preppade inför det. Skulle man ignorera sådana saker blir det svårt att förbereda laget på bästa sätt. Det är en match som handlar mycket om förberedelser.
”Chrisse” tillägger:
– För oss är det alltid mest fokus på egna insatsen, men jag gillar inte de tränare som säger att vi bara fokuserar på vårt och att motståndet inte påverkar överhuvudtaget, för sådan är inte fotbollen. Då ljuger man lite eller så ignorerar man det så mycket så det blir lite felaktigt. Någonstans påverkar motståndarna lite hur vi ser ut, framförallt vilka ytor man ska attackera och hur man ska göra det utifrån vår spelidé. Så tror jag de flesta lag ändå jobbar, men det finns väl kanske de som inte bryr sig överhuvudtaget.

Tim Erlandsson och Carl Martinsson är korsbandsskadade sedan tidigare och Melker Larsson är ännu inte helt kvitt sina fotproblem. Tobias Karlsson är numera tvåbarnspappa (grattis!) och vilar helt i helgen.

Följande spelare ingår i truppen:
1. Axel Ekroth
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
24. Taylor Silverholt
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
88. Oskar Christiansson

Vi ses på arenan imorgon! Here we go!