Norrby IF
Förlusten mot IFK Värnamo är lagd till handlingarna och ett revanschsuget Falkenbergs FF ska imorgon låta Örgryte IS få sota för detta.

FFF har analyserat vad som gick fel mot IFK Värnamo och repat mod inför morgondagens fajt mot nästjumbon ÖIS, som har skrapat ihop två poäng på fyra omgångar.
– Vi behöver justera några saker för att få organisationen att stämma bättre både defensivt och offensivt. Imorgon är det två lag som är i behov av tre poäng som möts. ÖIS är ett offensivt lag så jag tror att det kommer att bli en ganska öppen match. Nu gäller det att visa desperation för att ta tre poäng. Vi är väldigt sugna på att vinna, säger huvudtränare Hasse Eklund.
Adam Bergmark Wiberg, som ifjol representerade ÖIS och då gjorde åtta mål i superettan, ser fram emot matchen.
– Det blir lite speciellt att möta dem. Det är ett spelskickligt lag. Samtidigt är det bara små detaljer som behöver ändras för att det ska stämma bättre för oss. Jag tippar 3-0 och att jag gör hattrick. Släkten är värst, säger ”ABW” med ett leende.

Skadeläget i truppen ser allt bättre ut och Kwame Kizito närmar sig en comeback med stormsteg. Falkenbergs FF gör en ändring i 19-mannatruppen. Målvakten Johan Brattberg är tillbaka efter covid-19 och ersätter Nadeem Omar. Det kan även komma att bli förändringar i startelvan.
– Ja, det kan bli ändringar i startelvan, men det får ni se imorgon, säger Hasse Eklund.

Följande 19 spelare ingår i truppen:
1. Johan Brattberg (mv)
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Matthew Garbett
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Kalle Björklund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring (mv)
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchen inleds klockan 15.00 imorgon och sänds precis som vanligt via discovery+.