Under lördagsmorgonen åker Falkenbergs FF till Närke för match mot Örebro SK. FFF stod för en fin prestation mot IFK Norrköping senast och är nu mycket sugna på att ta säsongens andra seger i allsvenskan.

Falkenbergs FF gjorde som bekant en bra insats mot IFK Norrköping och berövades på segern efter en mycket tveksam straff i slutsekunderna. Nu är besvikelsen smält och FFF ser framåt.
– Jag tycker att vi gjorde en bra match mot Norrköping och är positiv över vårt anfallsspel där vi gjorde tre mål mot ledaren av allsvenskan. Det får vi ta med oss in i nästa match, att vi har ett varierat och bra sätt att attackera motståndaren på, säger Hasse Eklund.

Förra året vann FFF premiären hemma mot Örebro SK med 1-0 efter mål av John Björkengren på nick. På Behrn Arena blev det förlust. ÖSK parkerar för närvarande på tionde plats i tabellen och har spelat ihop 13 poäng, vilket är fem poäng fler än FFF.
– Örebro och vi brukar ha jämna matcher. Vi får se upp med deras passningsspel som tillhör övre halvan i allsvenskan när det gäller kvalitet och vårt försvarsspel kommer att testas på konstgräset, säger FFF:s huvudtränare.

FFF har kryssat i de tre senaste matcherna, mot Helsingborgs IF, IFK Göteborg och ”Peking”.
– Vi är obesegrade i tre matcher och ska bygga vidare på den sviten med en seger. Nyckeln till seger ligger som vanligt i hårt arbete och disciplin att genomföra matchplanen, säger Hasse Eklund.

På truppfronten kan vi konstatera att mittbacksklippan Calle Johansson är avstängd men att en annan viktig mittback, nämligen Tobias Karlsson, är tillbaka efter sin hjärnskakning. De byter således plats i truppen.

Truppen består av följande 19 spelare:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Lördagens match på Behrn Arena sparkas igång klockan 15.00.