Kristianstad FC
Falkenbergs FF är ute efter gruvlig revansch efter förlusten borta mot BK Olympic senast. Klockan 15.00 imorgon möter FFF Oskarshamns AIK på hemmaplan.

FFF har slickat såren och omvandlat frustrationen till energi.
– Vi har tränat hårt. Man såg på spelarna i måndags, tisdags och onsdags att de var revanschsugna redan då. De gjorde tre jättebra dagar som avslutades med matchen mot Stafsinge. Det var tänkt att vara en B-lagsmatch men vi använde de spelare vi hade tillgängliga, delade på matchen och fick även se juniorer som fick speltid. Det upplägget blev bra. Nu har vi tränat på inför Oskarshamn hemma imorgon och förberett grabbarna som vi brukar göra, med klipp och med det vi vill få fram utifrån hur de spelar och det vi eftersöker i den här matchen. Spelarna har varit påkopplade. Vi hade en bra träning idag. Vi fick se massa goa bollar i vårt offensiva uppbyggnadsspel som vi gärna eftersöker imorgon, säger Christoffer Andersson.
Tim Stålheden var ”on fire” och bjöd på flera fina mål i smålagsspelet.
– Ja, herregud! Träningen avslutades med de gamla mot de unga. Det blev en fullkomlig slakt där de gamla vann alla matcher utom en som blev oavgjord. Det var klasskillnad där. Vi hade många unga spelare i det gamla laget också. Det gäller att vara påkopplad under träning och match och förstå helheten. Nu var det spel fyra mot fyra med väggar. Där finns ingredienser som du kan utnyttja precis som när man spelar elva mot elva. Vi behöver bli ännu bättre och vara jämnare och stabilare över tid. Det var en läropeng för de unga. De behöver vara påkopplade hela tiden, säger ”Chrisse”.

Oskarshamns AIK har haft en kämpig säsongsinledning, men ska absolut inte underskattas.
– De har spelat 4-3-3 på slutet och har ny tränare och en hel del nya spelare. De har ett offensivt lagt lag med yttrar som gärna utmanar och en Edvin Crona där framme som vi känner till och som är en notorisk målskytt. Vi måste hålla koll på honom.
Det är den sista hemmamatchen innan uppehållet. Då vill ni självklart leverera!?
– Ja, det vill vi. Vi har ett stort sug på revansch och vill leverera en jämn och bra prestation imorgon. Vi vill se mycket mer homogena ut som lag än mot Olympic. Målsättningen är att leverera många målchanser utifrån vårt grundspel, så att vi inte bara är ett stabilt lag defensivt och vinner boll på rätt ställen. Vi vill vara giftiga i vårt etablerade spel, säger huvudtränaren.

Melker Nilsson är avstängd. Oskar och Edvin Christiansson, Elliot Hintsa, Gustav Lillienberg och Sewen Emilov är otillgängliga i denna match.

Matchtruppen består av följande spelare:
Tim Erlandsson

Gabriel Johansson
Tim Stålheden
Adam Eriksson
Tobias Helldén
Oliver Hintsa
Leonardo Farah Shahin
Wilhelm Ärlig
Christoffer Carlsson
Remo Gotfredsen Grgic
Rasmus Fridolf
Anton Andersson
Lucas Sibelius
Linus Borgström
Godwin Aguda
Melker Larsson
Melwin Kocanovic
William Borgryd

Söndagsmatchen inleds klockan 15.00. Säkra biljetter och kom och stötta laget på hemmaplan! Det dröjer tills nästa gång.
– Vi hoppas att många kommer och stöttar oss, för stödet behövs, säger Christoffer Andersson.