Frillesås FF
Nu är det tätt matchande. Under onsdagskvällen väntar Östers IF på hemmaplan i Svenska cupens andra omgång. En plats i 2024 års gruppspel ligger i potten.

FFF ser fram emot mötet med tabellfyran i superettan.
– Det blir en inspirerande match mot ett bra lag i superettan som har många styrkor. De har släppt in lite fler mål än vad de säkerligen vill men har gjort många framåt och ett offensivt lag utifrån attackvilja, kreativitet och passningsskicklighet. Sedan är de det lag som pressar hårdast i superettan. Det är en utmaning för oss, men inspirerande och kul att få möta dem på Falcon Alkoholfri Arena, säger Christoffer Andersson.
Östers IF har giftiga anfallare i FFF-bekantingen Adam Bergmark Wiberg och Jesper Westermark.
– Det är de som har gjort flest mål och kanske de som är mest aggressiva och mest djupledslöpande. Det är ingen slump att de har öst in mål i deras spelsätt. Sedan har de en hel del kreativitet i Vladimir Rodic, Dzenis Kozica, Isak Magnusson och Ahmed Bonnah. De har många spelare som håller hög kvalitet där framme. Det är ett stabilt lag, deras sårbarhet är att de har släppt in lite många mål och i och med att de är ett pressande lag kan det öppnas upp ytor bakom dem som kan vara intressanta att utnyttja.

Med tajt matchande gäller det att matcha truppen smart.
– Jag kommer att ställa upp med det för dagen starkaste laget. Vi har många hungriga spelare som vill vara med och visa framfötterna och är väldigt sugna på att spela. Vi gör en del rotationer i elvan. Vi vet att detta lag kommer göra riktigt bra ifrån sig, säger Christoffer Andersson och går in på matchens betydelse:
– Självklart går vi in hårt för den här matchen. Vi har som målsättning att gå in i Svenska cupens gruppspel. Sedan har vi tre matcher på en vecka och jag kan inte matcha samma elva i tre matcher. Det är tufft, och framförallt i Ahlafors-matchen behövs friska ben. Vi ställer ett starkt lag på banan som kommer vara hungrigt och löpvilligt!

Truppen (20 spelare får ingå i matchtrupper i Svenska cupen):
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
31 Gustav Lillienberg
33 Melker Larsson
Melwin Kocanovic

Matchen inleds klockan 19.00 imorgon. Köp era biljetter här!