Getinge IF
Äntligen är det dags för seriepremiär! Imorgon eftermiddag möter Falkenbergs FF Torns IF hemma på Falcon Alkoholfri Arena.

– Vi är laddade. Skönt att komma ut på arenan och känna på underlaget. Alla spelare som inte spelat här innan får en känsla. Det var en vettig träning. Vi hittade lite goda kombinationer och känslor inför matchen, så det känns bra. Och mattan var helt okej. Det är ingen tät och fin gräsmatta men den är fast och släpper inte, så det ska gå absolut och springa och spela boll på den, säger Christoffer Andersson.
Han säger sig ha hygglig men inte superbra koll på Torns IF.
– Det finns lite material att hämta. Vi har koll på det vi behöver. Vi kommer ha koll på det som sticker ut hos motståndare. Annars kommer vi fokusera på vårt spel och våra saker, som vi kan påverka, säger huvudtränaren.

Han vill se att FFF jobbar stenhårt efter matchplanen i samtliga minuter.
– Jag förväntar mig att killarna kommer hit med stor energi och är glada över att de ska få komma ut och spela fotboll på gräs. Jag förväntar mig att man är glad och sugen på att komma ut och ha boll och påverka och att man göra sitt bästa. Vi ska göra det tillsammans och göra det över 90 minuter plus tillägg. Vi ska jobba med de relationer som vi har jobbat med under hela försäsongen och ha ett litet koncentrerat öga på varje detalj, säger ”Chrisse”.
Han ser fram emot att få göra debut som huvudtränare för ett A-lag i seriesammanhang.
– Det är detta man har längtat efter. Det handlar om förberedelser, laget och vi ledare ska vara förberedda. Någonstans ska man gå ut och njuta och göra det så koncentrerat och bra som möjligt, för då brukar det bli extra roligt.
Varför ska då publiken komma och se FFF imorgon? Av många anledningar såklart!
– Det är premiär, solen ska skina och förhoppningsvis kommer vi bjuda på trevligt lir. Kom och stötta laget, för det kommer behövas i den här serien. Vi vill och ska vara starka på vår hemmaplan, och då behövs stöttning från publiken så att det känns lite extra för spelarna att komma ut här och känna supporten i ryggen.

Adam Eriksson och Tobias Karlsson är inte redo för spel imorgon och står över. Förhoppningen är att de ska vara tillgängliga i bortapremiären istället. Carl Martinsson saknas på grund av fotledsproblematik och Kwame Kizito har ännu inte beviljats nytt arbetstillstånd. Övriga 18 spelare är redo och uttagna i truppen.

Premiärtruppen:
Tim Erlandsson
Gabriel Johansson
Tim Stålheden
Linus Borgström
Robin Hofsö
Christoffer Carlsson
Umar Bala Muhammed
Nadeem Omar
Lucas Sibelius
Linus Dahl
Melker Nilsson
Melker Larsson
Wilhelm Ärlig
Godwin Aguda
Oliver Hintsa
Elliot Hintsa
Rasmus Fridolf
Oskar Christiansson

Avspark 16.00 på Falcon Alkoholfri Arena! Nu kör vi!